Rabu, 25 Januari 2012

TANDA-TANDA KEDATANGAN IMAM MAHADI

Saya copy dari sebuah forum.

"Sebelum kemunculan Imam Mahdi, akan berlaku secara berturut2 2 gerhana pada bulan Ramadhan.." (Ibn Hajar Al haitami, Al Qaul Al Mukhtasar fi 'alamat Al mahdi Al Muntazar)

"Akan ada dua gerhana matahari di bulan Ramadhan sebelum kedatangan Al Mahdi." (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi)

"Telah sampai kepadaku bahwa sebelum Al Mahdi datang, bulan akan gerhana dua kali di bulan Ramadhan." (Diriwayatkan oleh by Abu Nu'aym dalam al-Fitan)

"Gerhana matahari di pertengahan bulan Ramadhan dan gerhana bulan di akhirnya." (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-zaman, hal. 37)

Cuba kira...
1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20july hari jumaat,
jadi 3 august 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat.

Sama dengan hadis nabi pasal huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit,

"Sebelum kemunculan Imam Mahdi, sebutir bintang berekor akan muncul dari arah timur." (Ibn Hajar Al Haitami, Al Qaul Al Mukhtasar fi 'alamat Al Mahdi Al Muntazzar)

"Munculnya bintang itu akan terjadi setelah gerhana matahari dan bulan." (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-zaman, hal. 32)

Saidina Ali k.a.w mengungkapkan dalam catatannya (Jufr Ahmar),

"Kedatangan Al Mahdi akan di dahului oleh kemunculan bintang yang ekornya menakjubkan, bukan seperti bintang yang kamu lihat muncul setiap dua pertiga pada satu dekad (sepuluh tahun) dan bukan juga bintang yang muncul pada dua pertiga abad dan bukan juga bintang yang muncul setiap abad.

Tetapi ia adalah bintang berabad-abad, yang diliputi api, salji, udara dan tanah.

Ekornya memanjang, kelajuannya seperti kelajuan cahaya matahari ketika menyonsong fajar.

Hujung depannya bertemu dengan hujung belakangnya seperti lingkaran raksasa memancarkan sinar terang dalam langit yang gelap seperti matahari yang terbit.

Kemudian bintang itu akan kembali beredar pada orbitnya.

Setelah itu akan datang banyak malapetaka dan kematian yang merupakan keuntungan bagi orang-orang yang baik, dan ia merupakan kerugian bagi orang -orang yang jahat".

Antara tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi adalah mengikut hadis Rasullulah ialah.munculnya bintang berekor dengan ekornya bercahaya menerangi langit danmenyebabkan tenggelamnya kawasan pantai

Adakah akan berlaku Mega -Tsunami??

– Hadis ini di ambil dari video youtube

"Akan ada huru hara di bulan Syawal (bulan kesepuluh dalam kalender Hijriyah),

pembicaraan tentang perang di bulan Dzulqae'dah (bulan kesebelas dalam kalender Hijriyah) dan

pecahnya perang di bulan Dzulhijjah (bulan kedua belas).

"(Allamah Muhaqqiq Ash-Sharif Muhammad ibn 'Abd al-Rasul, Al-Isaatu li Asrat'is-saat, hal. 166)

Ambillah calendar dan teliti tarikh-tarikh.


“Andaikan dunia tinggal sehari sungguh Allah akan panjangkan hari tersebut sehingga diutus padanya seorang lelaki dari ahli baitku namanya serupa namaku dan nama ayahnya serupa nama ayahku.

Ia akan penuhi bumi dengan kejujuran dan keadilan sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kezaliman dan penganiayaan.”

(HR abu Dawud 9435)

“Aku kabarkan berita gembira mengenai Al-Mahdi yang diutus Allah ke tengah ummatku ketika banyak terjadi perselisihan antara-manusia dan gempa-gempa.

Ia akan penuhi bumi dengan keadilan dan kejujuran sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kesewenang-wenangan dan kezaliman.” (HR Ahmad 10898)

Mengikut 1 sumber dari ahli illuminati yang telah insaf mengatakan bahawa tahun 2012 akan bermulanya tahun HURU HARA yang akan dilakukan oleh puak illuminati.. Wallahu a'lam.

Apa2 pun hanya Allah saja yang tahu hakikat sebenarnya...
Kita sebagai manusia bukanlah ahli nujum yang mampu meramal bila dan di mana ia berlaku.

Fikir dan terus fikir.

Kaji dan terus kaji....

Kuatkan amalan tingkatkan Iman..

42 ulasan:

  1. jazakallah..tuan perlu bantu saya, tlg sampaikan walaupun hanya sepotong ayat kpd.semua manusia yang none muslim yg tuan jumpa diruang maya(email,FB,tweeter dll)mudah mudahan ada yang mendapat hidayat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Sapa bagitahu sampaikan satu ayat kpd non muslim?, sampaikan satu ayat kpd manusia bukan kpd non muslim

      Padam
  2. sampaikanlah kpd semua spaya insaf dan bertaubat dengan segera...

    BalasPadam
  3. tell more about this! could after the nibiru hits the earth with electronic magnafiel, could this lead to the begining of time again? where human dont use mordern teachnolgy anymore? help me please i need answer :) still watching the skys!

    BalasPadam
  4. “Apabila kedengaran jeritan (Sayha) pada bulan Ramadhan, maka akan berlaku huru-hara dalam bulan Syawal, dan kabilah-kabilah akan membentuk kumpulan dalam bulan Zulkaedah, dan berlaku pertumpahan darah pada bulan Zulhijjah dan Muharram! Apa yang dilarang/haramkan? "Berkata tiga kali," Oh, Oh! Rakyat akan dibunuh dalam pembunuhan beramai-ramai secara besar-besaran "Telah berkata:" Kami berkata: "Apakah Sayha (menjerit), Wahai Rasulullah?" Beliau berkata: "Ia akan berlaku di pertengahan Ramadan pada pagi Jumaatnya. Berlaku pada pada Ramadan malam Jumaat, dimana satu bunyi yang kuat (Hadda) akan berlaku, yang akan menyedarkan orang yang sedang tidur, wanita muda akan dibawa keluar dari bilik mereka, pada malam Jumaat dimana sepanjang tahun tersebut banyak gempa bumi (dan sangat sejuk). Oleh itu, apabila Ramadhan bermula pada malam Jumaat pada tahun itu, dan anda telah selesai solat Subuh pada hari Jumaat pertengahan Ramadan, ,akan masuklah kedalam rumah, tutup pintu anda, tutup tingkap anda, selimut diri kamu sendiri, dan sumbat telinga anda. Apabila anda mendengar jeritan, turun sujud kepada Allah dan berkata: "Subhanal-Quddus, subhanal-Quddus, rabbunal-Quddus (Maha Suci kepada kemuliaan yang Maha Suci, Maha Suci, Tuhan kami yang Maha Suci). "barangsiapa yang berbuat demikian akan kekal selamat, dan yang tidak melakukan akan musnah” [Kitab al-Fitan, Nuaim bin Hammad]

    Riwayat ini membicarakan bahawa peristiwa ini akan berlaku pada hari Jumaat di pertengahan bulan Ramadhan. Menurut kalendar, hari Jumaat 15 Ramadhan dijangka jatuh pada tarikh 3 Ogos 2012.

    Tahun 2012 juga menurut kalendar kaum Maya dan terbongkarnya kod rahsia didalam kitab Injil Perjanjian lama mengatakan dunia akan berakhir pada 21 Disember 2012. Menurut kaum Maya, bumi akan berdepan dengan satu malapetaka yang amat besar yang menyebabkan kehancurannya pada tahun 2012, dan ia akan muncul semula selepasnya.

    Pada tahun 1994 , sekumpulan penyelidik dikatakan telah menemukan kod rahsia dari Kitab Injil Perjanjian Lama yang mengatakan bahawa bumi akan menghadapi kehancuran, dimana akan berlakunya perlanggaran asteroid dengan bumi.

    Ada juga dikalangan astrologi yang mempercayai bahawa PlanetX atau Nibiru akan memberi kesan yang hebat kepada bumi, Tidak akan berlaku perlanggaran diantara bumi dan Nibiru, akan tetapi planet ini mempunyai kuasa magnetik kuat yang boleh mengganggu stabiliti bumi apabila ia berada berdekatan dengan bumi.

    Komentar terhadap hadith

    Hadith diatas tadi (mengenai peristiwa hari Jumaat 15 Ramadhan) ini dikeluarkan oleh Nuaim bin Hammad didalam kitab al-Fitan, dimana sanadnya ada seorang yang bernama Ibn Lahee’ah yang sangat buruk ingatannya. Terdapat juga didalam sanad tersebut Abdul Wahhab yang dikatakan majhul (tidak dikenali) sebagaimana yang dinyatakan oleh Ibn Hajar dan al-Hakim (Lisan al-Mizan). Terdapat juga didalam sanad tersebut individu yang bernama Muhammad bin Thabit al-Banaani yang dianggap lemah oleh Ibn Hibban dan Ibn ‘Adi.

    Menurut Shiekh Sulaiman bin Nasir al-Ulwan, hadith ini lemah dan terdapat didalamnya orang-orang yang diragui, dan kita tidak boleh bergantung kepada riwayat tersebut. Hadith yang dinyatakan diatas menurut Dr Salman Audah, didalam ruangan fatwanya di islamtoday (2009), kesemua hadith-hadith yang menceritakan tetang suara jeritan yang kuat pada pertengahan Ramadan statusnya Sangat Lemah (Dhaef Jiddan) dan Palsu (Maudu’). Menurut al-Zahabi didalam Kitabnya Siar A'lam Nubala', hadith ini Palsu, dan matannya (isi kandungan) pelik (gharib) dan tidak boleh digunakan untuk berhujah. Ibn al-Jawzi juga menghimpunkan riwayat ini didalam kitab al-Maudhuaatnya sebagai status Palsu.

    stop the article before alot of people read this fake stuff

    BalasPadam
  5. Apakah kita hanya sekadar menanti ataupun harus mencari...

    Dari dulu sehingga ke hari ini, isu mengenai Imam Mahdi (I.M) sering kali ada dan tidak akan pernah tamat dan berhenti diperkatakan atau diperdebatkan oleh sesiapa sahaja, lebih-lebih lagi kepada mereka iaitu segolongan pihak-pihak tertentu yang seakan mempunyai kepentingan dan tujuan disebalik persatuan atau pun pertubuhan dan gerakan juga aliran kefahaman dari kelompok atau individu itu sendiri.

    Disini saya ingin memberi sedikit perkongsian dan pandangan buat kita atau kepada mereka yang mencari dan masih tercari-cari petunjuk dan bukti serta jawapan yang jelas dan benar disebalik semua persoalan ini sama ada untuk diguna pakai dan diikuti.

    Pertama sekali, sebelum kedatangan atau kemunculan I.M itu, akan ada terlebih dahulu sekumpulan atau jemaah yang bangkit dan keluar, berperanan untuk mengembalikan semula cahaya dan syiar Islam yang sebelum ini telah suram dan kelam, kerana telah dimamah arus pergolakkan serta permainan dan percaturan tangan-tangan hitam dari pihak musuh yang sememangnya mahluk terkutuk dan lagi dilaknat.

    Ketahui dan sedarilah kita semua, bahawa setiap dari apa yang terjadi itu pasti terkandung rahsia yang tersembunyi, sesungguhnya pihak musuh Islam itu seakan lebih mengetahui dan menyakini dari umat Islam itu sendiri, dan tiadalah mereka-mereka ini takut serta lari dan duduk bersembunyi dari perkara dan peristiwa yang kelak bakal dan pasti akan terjadi didalam sedikit sahaja masa lagi. Akan tetapi umat islam itu sendiri yang sebenarnya telah pun lari dan duduk bersembunyi dengan hanya menunggu dan menanti seperti perumpamaan 'bulan jatuh ke riba'. Apakah dengan cara begini kemenangan dan kegemilangan Islam pasti dan bakal terjadi, renung-renung dan fikirkanlah wahai saudara sekalian.

    Dia I.M tidak akan sesekali muncul dan hadir sebelum umat islam itu sendiri kembali dan bergabung serta bersatu didalam menegakkan semula syiar islam dan meninggikan Kalimah Tauhid ke tempat yang haq. Bertindak dan bergeraklah pada masa dan ketika ini dengan setiap kekuatan dan kemampuan yang ada, dari hanya sekadar menjadi penanti dan memerhati sahaja. Kelak semoga tidak sampai seperti 'nasi menjadi bubur', barulah hendak mula langkah menyerang tapi kaki telah pun kudung kerana telah pun terjerat diperangkap musuh.

    Pemuda Bani Tamim (P.B.T) adalah satu nama atau gelaran yang kurang dan tidak begitu dikenali oleh sebahagian umat islam, namun dia P.B.T sebenarnya adalah seorang yang mempunyai peranan dan tanggungjawab yang amat besar sekali didalam untuk memastikan kesinambungan dan penyebaran agama islam itu sehingga ke hari ini. Dan P.B.T itulah sebenarnya seorang pejuang dan juga pencetus serta pembuka jalan kepada perjuangan I.M kelak. Dan bukanlah P.B.T seorang individu yang telah bertemu dan mengenali serta mengetahui siapa dan dimana I.M berada. Melainkan dengan petunjuk dan juga dari seruan Malaikat Jibriel kelak yang akan mengisytiharkan I.M itu nanti, dihadapan setiap wali-wali Allah yang seterusnya akan datang mengikat sumpah dan janji setia serta menyerahkan tampuk dan pemerintahan kepada I.M. Semoga kita diberi petunjuk dan bimbingan dari Allah S.W.T, serta dapat bersama-sama mereka pejuang yang dijanjikan, diakhir zaman kini yang penuh dengan tipu dan perdayaan yang cukup licik dan sukar dikesan dari musuh si fitnah zaman.

    Bertaburan serpihan kenangan disusuran masa,
    Mengajar mengenali erti kaca dan permata,
    Budi dan pekerti menjadi perhiasan jiwa,
    Kasih dan Sayang kerana Ilahi terpatrinya Cinta.

    Berjauhan hanyalah sekadar dipandangan mata,
    Tanpa ucapan dan juga khabar berita,
    Terniang ditelinga suara berbisik tanpa kata,
    Didalam hati rindu hadir dan dekat hampiri tahta.

    Selawat dan Salam Untuk Rasullallah Muhammad S.A.W Junjungan Yang Tercinta,
    Semoga kita kelak menjadi antara yang terpilih sebagai pejuangNya.

    Lailahaillallah Muhammaddurasullallah

    BalasPadam
  6. Imam mahdi telah zahir..imam nasser muhammad alyemeni..www.mahdi-alumma.com..,www.bayan-noon.com..bintag tersebut adalah planet nibiru

    BalasPadam
  7. dajjal/anti christ/lucifer ruled all country trough banking system that all country used today , they used that moneytary banking system (dajjal/anti/lucifer christ get fund for free) to divide,funding war, slave,debt,stress for lack of money,opression,murder & counquer each individu in all country , God said that in Golden Age All Will Be Free No more price tag, No debt , to eat, to feed your kid , to travel,to work & to pray , all money system will be erased !!! , free energy will be produced & used world wide.

    BalasPadam
  8. Jika kedatangan Imam Mahdi sudah sangat dekat, maka persiapkan diri kiata untuk berbai'at kepadanya, akan tetapi, jika masih lama, perbanyak amal sholeh (shalat lima waktu berjama'ah dimasjid bagi kaum laki-laki, perbanyak infaq/shodaqoh, baca qur'an, dzikir, sholat tahajjud, sholat dhuha, dan silaturrahim). Insya Allah kita selamat.

    BalasPadam
  9. Akan ada komet yang akan melintas di Nopember 2013-Januari 2014, Komet Ison, akan menjadi Comet of the century, komet yang paling terang melebihi bulan pernama, di tahun 2013 ini juga akan ada 2 gerhana bulan dan 2 gerhana matahari dan kebetulan gerhana2 tersebut sebelum komet terlihat....

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum,
    Saya sungguh terharu apabila saya membaca mengenai AlMahdi di blog ini. Sebenarnya AlMahdi telah lahir ke bumi dan tahun ini umurnya genap 30tahun. AlMahdi akan diislahkan pada 25.9.2015, lagi 2 tahun. Dia adalah Khalifah Akhir Zaman dn akan dizahirkan dari bumi Malaysia. Dari keturunan DiRaja dan bakal menjadi Sultan di Malaysia. Beliau adalah dari keturunan Ahlul Bayt tetapi namanya bukanlah Muhammad bin Abdullah. Beliau adalah seorang yg dilahirkan untuk mengikut perjalanan Wali2 Allah, seorang yg sangat sayang dan hormatkan Sultan2, Sunan2, Raja2, Raden2, seorang yg disayangi oleh semua umat manusia, seorang yg hidung mancung, kulit cerah, suara halus dan rendah saja orangnya. Dan rahsia akhir zaman ada kaitan dengan keturunan sahih dri Sultan Iskandar Dzulqarnain yg Agung, Raja Timur dan Barat. Kerana hanya keturunan Sultan Iskandar Dzulqarnain sahaja yg tahu siapa AlMahdi dan orang inilah yang akan menabalkan Sultan Khalifah Akhir Zaman yg juga dikenali sbg AlMahdi. Jadi bersedialah semua..perjuangan akhir zaman sudahpun bermula. Kembalilah ke jalan Allah swt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. insaflah. belajar dari alquran dan hadis baru kamu sedar apa yg kamu katakan itu palsu. mana mungkin kita tahu siapa almahdi sekarang tanpa mengikut tanda seperti yg nabi saw katakan. Bertaubatlah

      Padam
  11. Assalamualaikum,
    hanya alloh yang tahu tentang kemunculan umat yang susi dan mulia di akhir jaman, akan tetapi tanda-tanda yang sudah di munculkan merupakan sebuah peringatan dan jadikan peringatan itu sebagai motivasi untuk kembali ke jalan alloh swt.

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum,
    hanya alloh yang tahu tentang kemunculan umat yang suci dan mulia Al Mahdi di akhir jaman, akan tetapi tanda-tanda yang sudah di munculkan merupakan sebuah peringatan dan jadikan peringatan itu sebagai motivasi untuk kembali ke jalan alloh swt.
    Balas

    BalasPadam
  13. THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)
    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions (Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The word “Duli Yang Maha Mulia” is a blasphemous word, only for ALLAH yet used by them.
    The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters ,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu)
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’

    BalasPadam
  14. This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
    As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.
    Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”
    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
    Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
    AMIN

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum,

    Memang benar apa yg ditulis di sini berkenaan Khurasan dan mengenai emas di bawa ke Britain pd masa dahulu. Memang benar apa yg disebut 12 "tribes" adalah 12 negeri di Malaysia.
    Dan 10 Sultan itu memang benar kerana AlMahdi akan menjadi Sultan bagi negeri MELAKA. Akhirnya MELAKA akan bersultan kembali. Sultan Melaka yg bakal dinobatkan inilah AlMahdi.
    Sama2 kita tunggu..sesungguhnya setiap sesuatu kejadian itu adalah di dalam perancangan Allah swt jua. Maka kita perlu pertingkatkan iman dan taqwa kita terhadap Allah swt dan berpegang dgn AlQuran dan Hadis. Banyakkan membaca tafsir AlQuran dan baca doa jauhi dri fitnah Dajjal. Kerana peperangan di Lahad Datu itu merupakan titik permulaan peperangan akhir zaman yg dimulakan oleh Dajjal dan kuncu2nya. Masa hadapan dunia hanya Allah swt saja yg tahu dan sihir Dajjal amat berat!
    Untuk makluman jua, di Gunung Ledang itulah tempat simpanan harta alam ghaib yg amat besar termasuk harta2 Nabi Allah Sulaiman...Hanya Allah swt saja yg tahu.

    BalasPadam
  16. URGENT URGENT masing2 sila baca dan kaji kesinambungan artikel ini dengan kedatangan bintang berekor..comet ISON.

    BalasPadam
  17. Salamun'KaulammirRabbirRahim ya kaum muslimin dan muslimat, PERINGATAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM YANG SAYA KASIHI. BERHATI-HATI LAH SEMUA YANG MEMBACA PERINGATAN INIDAN PANJANG-PANJANGKAN KEPADA KAWAN-KAWAN, SAUDARA-MARA DAN SESIAPA SAJA YANG INGIN ANDA SAMPAIKAN. SEBENARNYA IMAM YANG DINANTI ITU TIDAK SEORANG PUN YANG TAHU KECUALI ALLAH S.W.T SAHAJA YANG MENGETAHUI, SEHINGGAKAN SI PEMIKUL AMANAH BESAR TU SENDIRI PUN TAK MENYEDARI DIRINYA ADALAH INSAN TERPILIH. YA TEMAN-TEMAN SEKALIAN BANGKIT LAH UNTUK MEMBUAT PERSIAPAN DAN BERSIAP SEDIALAH UNTUKNYA, JANGAN SAMPAI TERSALAH PILIH KUMPULAN BERJIHAD FISABILILLAH KERANA "PUAK SYIAH" TELAH BANYAK MENGELIRUKAN UMAT ISLAM SEKARANG. PERHATIAN!!!!!!! KAJI SEMULA JIHAD ANDA. TENTERA DAJJAL LEBIH KEJAM DARI YAHUDI. ORANG YANG BOLEH MEMEGANG RAHSIA ALLAH SAHAJA YANG DAPAT MENGENALI IMAM MAHADI KERANA TENTERA DAJJAL SEDANG MEMBURUNYA..... KEMENANGAN PASTI MILIK ALLAH.................. TAKBIR!!!!!

    BalasPadam
  18. ini hadith Syiah ni

    BalasPadam
  19. Assala mualaikum
    Sekara mahdi Telah muncul membawa AlYamani sila klik link di bawah:
    Sejak berzaman Umat Manusia terutama dari Agama Samawi menunggu kedatangan ‘Penyelamat dunia’:
    Kepada umat Islam Imam Al-Mahdi, utusan Isa (a.s) kepada penganut Kristian dan utusan Ilyas (a.s) kepada kaum Yahudi.

    Kami adalah Pendokong Imam Al Mahdi (a.s), pengikut Imam Ahmad Al Hassan Al Yamani (a.s). Kami daripada pelbagai bangsa dan negara keseluruhannya memperakukan bahawa Imam Ahmad Al Hassan (a.s) adalah pendiri (Qoim) keluarga Muhammad (a.s) iaitu Al Yamani, pewaris dan utusan Imam mahdi (a.s) kepada umat Islam, utusan Isa (a.s) kepada penganut Kristian dan utusan Ilyas (a.s) kepada kaum Yahudi.

    Untuk lebih mendalam sila rujuk:

    http://www.hashemstudios-board.com/ English – video ‘The Arrived”
    http://almahdyoon.org/ - Laman rasmi Arab
    http://www.saviorofmankind.com/ Laman rasmi English
    http://pendokongalyamani.blogspot.com/ - Ansar Nusantara
    http://yamani.org/ - Ansar Nusantara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kau meroyan ni ni malaun. sesat yg nyata. Kalau tak belajar agama ini la jadinya. lepas tu kau nak sesatkan org lain? Kita sepatutnya hanya pegang alquran dan sunah. Hadis nabi kata imam mahdi sendiri tak tau dia tu imam mahdi sampai la pada masa dan ketikanya. Dia akan dibaiat di depan kaabahdi makkah. Dan akan ada suara kuat dari langit yg memberitahu umat manusia kemunculan imam mahdi...semoga yg membaca belajar dari quran dan hadis. Jgn pecaya org2 yg kata imam mahdi dah ada nama ni..

      Padam
    2. Paku dulang paku serpeh. Mengata orang anda lagi bengong lagi lebeh. Sebenernya hehehe... andalah Malaun paling bangang sekali. Masakan Imam Mahdi AS ngak tahu namanya sendiri "Habib Mahdi bin Habib Abdullah..."

      Padam
  20. Ustaz saya pesan, buat apa cari Imam Mahadi. Ustaz saya cuma sampaikan pesan Nabi. Tambah beliau lagi Imam Mahadi itukan Ketua Petunjuk, terjemahan melayunya. Betul2 depan kau, katanya. Tauhid.Tauhid jua. Allah. Allah jua. Tapi ustaz saya dah meninggal dunia betul2 waktu subuh pada hari malapetaka besar nusantara. Tapi masa tu saya kecik lagi, baru belajar makan aiskrim. Betul juga, orang perasan sangat ramai. Itulah, inilah, tapi takde sorang pun yang tekankan perkara Tauhid. Bukankah Islam itu agama Tauhid. Ibu saya pun ada pesan juga. Katanya Agama bukan diwarisi. Allah tidak pandang rupa dan keturunan. Betul juga, Allah mahukan Ikhlas, seikhlas "kerana Allah". Tapi diorang citer macam nak gaduh. Tak seorang citer tentang Ikhlas. Citer macam dialah yang dah jadi pengikut Imam Mahadi. Cerita pasal gaduh pula teringat pesan ayah saya. Buat apa gaduh sama orang. Dah takde perang tebas orang sampai berdarah lagi selepas perang Nabi dizaman Nabi. Yang ada perang yang lebih besar, perang melawan hawa nafsu. Musuh paling besar ada melekat pada diri sendiri bukannya amerika. Perang sampai darjat Muthmainah. Pada darjat inilah kita "kembali pada Allah". Kalau tak percaya abang2 bacalah Muqaddam. Nenek saya kata maksudnya ialah kita diterima Allah menjadi hambanya dan diredhai lagi. Tapi takde sorang pun cakap tentang perkara ni. Semua sibuk sapa imam mahadi macam citer da vinci code pulak. Berjuang tah siapa tuannya. Datuk saya cukup marah dengan saya. Katanya buat apa dengar citer orang merepek meracau pasal Imam Mahadi. kitakan pengikut Nabi. Ikut cara Nabi yang penuh kasih sayang pada diri sendiri dan Tauhid. Imam Mahadi betul2 depan kau. Sayang Allah pada kita dia kenalkan Imam Mahadi. Takde kecoh2. Semua ini Allah punya, bukan kita punya nak berebut2. Saya masih tertanya2, mungkin bila saya cukup umur nanti saya tahu jawapannya. Kasihanilah kami ini, Ya Allah, yang tersalah pandang. Janganlah Kau membenci kami. Abang2 semua jaga diri baik2 ye. Saya nak tidur nanti ibu saya marah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum terima kasih atas nasihat ini,klu x sdh tntu sye terus mengkaji bab2 sebegini....sbnrnye inilh nasihat yg patut kite dgr.....sekarang sye dh fhm.....syukur kehadrat allah...semoga menjadi tauladan kpd yg masih mencari kepastian yg kita sendiri x pasti.....kpd saudara islam balik lh pada al,quran dan as,sunah x fhm cari guru agama.....terima kasih di atas nasihat anda....

      Padam
    2. Kalo bener ustaz anda itu bilang : "Buat apa cari Imam Mahdi..!!" Bermakna mmm... ustaz anda itu dialah sebeber2 "Ustaz Bastard" aka "Ustaz Malaun". Bermakna juga dialah salah saorang suku-sakat dari pengikut2 Dajjal AlMasikh Mata Satu.. =_* .. Orang yg tersesat, yg sudah melarat lagi menyesatkan, ngak bisa omong2annya didengari dituruti..

      AlHadis : "Jika sekiranya kamu ketahui dimana beradanya itu Imam Mahdi, maka bersegeralah kamu berbaiah dgnnya, walo pun utk ketemu dgnnya kamu terpaksa merangkak atas salji...." Bermakna soal Imam Mahdi itu salah satu perkara akidah. Allah Rabbul Jalal utuskan beliau utk membetulkan semula kejahilan kekufuran Ummat Islam sejagat, karna telah terpesong ditelan Fitnah Dajjal Akhir Zaman....

      Padam
  21. betul ckp sedara yg diatas ni..kte sibuk2 mencari imam mahadi sampai lupa nk memperkukuhkan keimanan kte kpd yg maha esa..ape yg nabi bawak kte ikut..pegang la kuat2 sunnah n pesanan nabi..kte sebagai ahlul sunnah waljamaah jgn terlalu taksub dgn imam mahadi..org yg sibuk2 mencari imam mahadi ni sebenarnya puak syiah..puak syiah melebih kan imam dr nabi..adakah anda ni puak syiah?? jika bukan..anda pegang la ajaran yg dibawa nabi..kebenaran kiamat harus diakui..cuma kte xtahu bila akan terjadi..jd kte mantapkan la keimanan ketakwaan n keinsafan kpdNYA..kte mengejar syurga demi ALLAH..

    BalasPadam
  22. Sekarang dah 2014..cepat betul masa berlalu :-)

    BalasPadam
  23. Tahun 2014 hanya tinggal beberapa hari lagi akan mengakhiri. Beberapa hari juga lagi Tahun Baru 2015 bakal dilalui dihadapi. Diawal Tahun Baru 2015, Dunia Islam akan menyambut Ulang Tahun Keputeraan Junjongan Agong Nabi Muhammad SAW, pada tanggal 3 Januari 2015 Masehi (Ahad), bersamaan dgn 12 Rabbiul Awal 1436 Hijriah.

    SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2015 M. SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL 12 RABBIUL AWAL 1436 H. SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR MUHAMMAD KE2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Koreksi : Tanggal 3 Januari 2015M
      bersamaan dgn 12 RabbiulAwal 1436H
      akan jatuh pada hari SABTU.

      Tanpa disedari Dunia Islam setiap kali menyambut Maulidur Rasol, sebenernya Dunia Islam menyambut 2 kelahiran, 2 Insan Kamil paling agong serentak. Sebenernya tarikh lahir Muhammad Kedua mengikut tahun Hijiriah Islam, bersamaan dgn kelahiran Muhammad Pertama.

      Kalo Muhammad Pertama itu dibilangkan dia "Pembawa Rahmat" seru sekelian alam, Muhammad Kedua itu pula dia dibilangkan "Penyelamat Ummat" diAkhirul Zaman...

      Padam
  24. Imam Mahdi ialah seorang lelaki berdarah arab keturunan Husein bin Ali dari ibunya Fatimah binti Muhamad. Beliau adalah keturunan Rasulullah Sholallahu Alayhi Wasalam tinggal di kota Madinah. Ciri-cirinya berjanggut panjang, dahinya lebar, perawakannya tinggi kurus seperti Israel. Nama sebenar Imam Mahdi adalah Muhamad bin Abdullah. Muncul dan keluar pada saat musibah dan bencana menimpa umat Islam ini, ditengah kezaliman barat dan Rusia. Ia akan dibantu oleh kaum muslimin yang berasal dari Yaman dan Khurosan. Ia akan diberi petunjuk kepada perkara yang gaib hingga Ia dan pasukannya mampu mengalahkan semua panji-panji zalim dan murtad di bumi ini.
    Berikut ini kami tuliskan hadits riwayat Ath-Thobarani:
    Ath-Thobarani dalam al Kabir dari Abu Nuaim meriwayatkan dari Ali al-Hilali bahwa Rasulullah Saw bersabda kepada Fatimah,"Demi Dzat Yang Telah Mengutusku dengan kebenaran, sesungguhnya dari keduanyalah Hasan dan Husein akan muncul Imam Mahdi bagi umat ini. Bila keadaan dunia ini sudah kacau balau, berbagai fitnah bermunculan, segala hubungan telah terputus, satu sama lain saling berperang hingga tidak ada lagi orang tua yang menyayangi orang muda dan tidak ada lagi orang muda yang menghormati orang tua, ketika itulah ALLAH membangkitkan dari keduanya (Hasan dan Husein) sesorang yang akan merubuhkan benteng kesesatan dan membuka ketertutupan hati. Ia akan menegakkan agama di akhir zaman sebagaimana Aku telah menegakkan agama di awal zaman, dan Ia akan memenuhi dunia dengan keadilan sebagaimana dunia sebelumnya dipenuhi kezaliman."
    Imam Mahdi Memimpin Perang Besar di Akhir Zaman yaitu:
    Perang Akhir Zaman Penaklukkan Jaziroh Arab
    Pada hari Assyuro, Imam Mahdi dibaiat pada hari Jum'at dan keluar pada hari Sabtu, yaitu hari terbunuhnya Husein bin Ali Ra. Sementara itu, di Dzul Hulaifah antara Mekah dan Madinah, pasukan tentera Sufyani sedang menyusun strategi untuk menaklukkan kota Mekah dan membunuh Imam Mahdi. Namun ALLAH menenggelamkan mereka semua ke dalam bumi. Sangat mudah bagi pasukan Sufyani untuk menaklukkan Mekah kerana tentera pengawal kerajaan Saudi sibuk berperang memperebutkan harta dan kekuasaan. Salah satu halangan terbesar mereka adalah pasukan Hadhromaut yang dipimpin Al-Yamani keturunan Hasan bin Ali RA saat itu berada beberapa km di luar kota Mekah.

    BalasPadam
  25. Apa yang dilakukan Imam Mahdi setelah pembaiatan adalah menunggu nubuwah dan mu'jizat Nabi Sholallahu Alyhi Wasalam di Masjidil Harom. Menunggu saat-saat yang ditunggu yaitu: PENENGGELAMAN PASUKAN SUFYANI DI DZUL HULAIFAH. Apabila telah terjadi peristiwa itu JAISYUL KASYAF (PENENGGELAMAN PASUKAN SUFYANI DI DZUL HULAIFAH) maka Imam Mahdi segera tampil keluar ke pentas dunia untuk mendakwahkan dirinya sebagai IMAM AKHIR ZAMAN.
    Di luar kota Mekah, pasukan Hadhromaut dari Yaman bermaksud untuk mengadakan konsolidasi dengan Imam Mahdi untuk memerangi Jazirah Arab dan mempersatukan di bawah panji hitam yaitu panji kebenaran.
    Berikut ini kami susun peristiwa demi peristiwa KRISIS POLITIK SAUDI ARABIA:
    1) Terbunuhnya Raja Hijaz
    2) Perselisihan diantara keluarga kerajaan hijaz
    3) Perang antara 3 putera pangeran hijaz
    4) Pembunuhann Jamaah haji di Mina
    5) Pembunuhan terhadap jiwa yang suci yaitu seorang pemuda bernama Muhamad di antara rukun dan maqam Ibrahim
    6) Imam Mahdi muncul di Masjidil Haram pada hari asyura
    7) Pencarian ulama dan sedikit kaum muslimin terhadap Imam Mahdi
    8) Pasukan Sufyani penguasa Suriah menguasai Kota Madinah dan membunuh ratusan kaum muslim.
    9) Pembaiatan Imam Mahdi 10 Muharam di Masjidil Haram
    10) Peristiwa JAISYUL KASYAF (PENENGGELAMAN PASUKAN SUFYANI DI DZUL HULAIFAH)
    11) Kedatangan Panji-panji hitam dari yaman yang dipimpin oleh Al-Hasani
    12) Al-Hasani menyerahkan kepemimpinan pasukan panji hitam kepada Imam Mahdi.
    13) Pasukan panji hitam dari Yaman menumpas habis ketiga putera khalifah dan tentera-tenteranya.
    14) Konsolidasi pasukan Imam Mahdi di Hijaz
    Maka tidak ada yang Imam Mahdi lakukan kecuali memerangi mereka beberapa perebutan tahta khalifah yang berselisih di jazirah arab.
    Rasulullah Sholallahu Alayhi Wasalam bersabda,"Akan berperang tiga orang di sisi perbendaharaanmu. Mereka semua adalah putera khalifah. Tetapi tidak seorangpun di antara mereka yang dapat menguasainya. Lalu datanglah panji-panji hitam dari arah timur, lalu mereka membunuhmu dengan pembantaian yang belum pernah dialami oleh kaum sebelummu." Lalu Rasulullah SAW mengatakan sesuatu yang perawi tidak hafal, lalu bersabda,"Maka jika engkau melihatnya, berbaiat lah walaupun harus merangkak di atas salju, karena dia adalah Khalifah ALLAH, Al-Mahdi." Dari Sunan Ibnu Majah, Kitabul Fitan Bab Khurujil Mahdi 2:1467
    Perang Akhir Zaman Malhamah Kubra

    BalasPadam
  26. Salah satu petanda paling nyata tanda2 Imam Mahdi AS telah datang keMekah, pintu masuk keSumur Zam2 dari dataran Kaabah telah ditutup terus. Semenjak itu tidak dibenarkan lagi dikunjongi oleh Jemaah2 Haji ato Umrah keSumur Zam2 utk berwudhuk dsbnya. Apakah muslihat tindakan Sang Wahabbi Dajjal itu? Kapan bangkit Imam Mahdi AS, hahaha... jawabannya pasti dicerahi...

    BalasPadam
  27. Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi

    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam
    Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia


    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DI SELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FI SABILILLAH

    “Apabila sudah habis bulan-bulan haram itu, maka BUNUHLAH orang-orang musyrikin itu di mana saja kamu jumpai mereka, tangkaplah mereka, tawanlah mereka, dan intailah di tempat pengintaian. Jika mereka bertaubat dan mendirikan shalat dan menunaikan zakat, maka berilah kebebasan kepada mereka untuk berjalan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
    (QS. Al-Taubah [9]: 5

    “Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah)..
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    “Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkan (pendirian) orang-orang yang telah beriman”. Kelak akan Aku jatuhkan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang kafir,maka penggallah kepala mereka dan pancunglah tiap-tiap ujung jari mereka.
    Qs. Al-Anfaal :12

    Apabila kamu bertemu dengan orang-orang kafir di medan perang maka pancunglah batang leher mereka.
    Qs. Muhammad : 4

    Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebani melainkan dengan kewajiban kamu sendiri .
    Al-Baqarah : 190

    Telah diizinkan berperang bagi orang-orang yang diperangi, karena sesungguhnya mereka telah dianiaya.
    Dan sesungguhnya Allah, benar-benar Maha Kuasa menolong mereka itu,
    Al-Hajj (22) : 40

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    MEREKA YANG MEMATUHI DAN MELAKSANAKAN PENGUMUMAN INI
    ADALAH TENTARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH
    SEDANGKAN YANG RAGU DAN MENOLAKNYA MAKA
    MEREKA SECARA OTOMATIS MENJADI MUSUH ISLAM YANG HARUS DIHANCURKAN.

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    BalasPadam
  28. Salam mullah qadammullah..inilah yang dikatakan dunia akhir zaman..umpama kita berselawat ke atas nabi junjungan kita nabi muhammad saw..bermaksud Salam SEJAHTERA ke atas nabi muhammad serta anak cucu baginda serta keluarga baginda nabi muhammad saw..tapi hingga kini siapakah dia anak cucu cicit baginda nabi muhammad saw..daripada anak fatimah..carilah jawapan siapakah yang dikatakan anak cucu cicit nabi muhammad saw yang masih ada hingga ke hari ini..dan ikutilah ajaran yang mereka-mereka ini ajarkan kepada kita semua..janganlah kita membuat masa lagi..ayuh carilah mereka-mereka ini..masih ada masa dan waktu lagi...sebelum terlambat..dan muliakanlah anak cucu cicit baginda rasullulah saw..memang benar setiap ayat-ayat yang terkandung di dalam alquran ...janganlah kita menyimpang daripada orang-orang yang terdahulu dari kita..nabi berkata didalam khutbah terakhir baginda yang disampaikan pada 9 zulhijjah bertempat di lembah uranah gunung arafah..hendak lah orang-orang yang mendengar ucapan dari mulut ku sendiri menyampaikan kepada orang-orang lain-lain..semoga yang terakhir lebih memahami dan lebih mengerti apa yang telah ku sampaikan dari orang-orang yang terdahulu dan yang mendengar sendiri dari ucapan ku ini..

    BalasPadam
  29. Salam mullah qadammullah..inilah yang dikatakan dunia akhir zaman..umpama kita berselawat ke atas nabi junjungan kita nabi muhammad saw..bermaksud Salam SEJAHTERA ke atas nabi muhammad serta anak cucu baginda serta keluarga baginda nabi muhammad saw..tapi hingga kini siapakah dia anak cucu cicit baginda nabi muhammad saw..daripada anak fatimah..carilah jawapan siapakah yang dikatakan anak cucu cicit nabi muhammad saw yang masih ada hingga ke hari ini..dan ikutilah ajaran yang mereka-mereka ini ajarkan kepada kita semua..janganlah kita membuat masa lagi..ayuh carilah mereka-mereka ini..masih ada masa dan waktu lagi...sebelum terlambat..dan muliakanlah anak cucu cicit baginda rasullulah saw..memang benar setiap ayat-ayat yang terkandung di dalam alquran ...janganlah kita menyimpang daripada orang-orang yang terdahulu dari kita..nabi berkata didalam khutbah terakhir baginda yang disampaikan pada 9 zulhijjah bertempat di lembah uranah gunung arafah..hendak lah orang-orang yang mendengar ucapan dari mulut ku sendiri menyampaikan kepada orang-orang lain-lain..semoga yang terakhir lebih memahami dan lebih mengerti apa yang telah ku sampaikan dari orang-orang yang terdahulu dan yang mendengar sendiri dari ucapan ku ini..

    BalasPadam
  30. baiknya diperhatikan,

    Manusia ini tentu menyebar kasih sayang dan limpah karunia yang diamanahkan padanya.

    Namun apa yang kita lakukan bila ada yang menyuruh untuk meninggalkan semua kesenangan/kebanggaan semu yang kita miliki saat ini? contoh mudah; sobek ijasah kita, buang smartphone kita.
    atau tetangga/jiran kita butuh bantuan, relakah kita berikan padanya padahal kita punya cuma itu.
    atau mobil/kereta kita tergores/digores orang lain, bisa kah kita tersenyum? jika bisa, kita adalah orang yang mendapat petunjuk
    pikir lagi kalau ingin bersama dia. dia itu imam bagi orang yang mendapat petunjuk.

    dan petunjuk besar itu adalah "Tapak Wali 9"
    kalau sudah menguasai petunjuk besar, bukan masalah bertemu dia atau tidak.


    ------------------------------------------------------------------------------
    wahai Jiwa-jiwa Nusantara bangkitlah, tanda itu sudah muncul(Telunjuk Tauhid). sinarkan cahaya kita, Cahaya Kasih Sayang Tunggal. diri ini memanggilmu lahir dan batin.
    ------------------- ini pesan yang pernah dapat dari seorang kawan. entah dia dimana sekarang. padahal belum kenal sudah menghilang.
    -------------------- baru sadar kalau dipikir mirip optimus prime manggil para autobot.

    BalasPadam
  31. Al Mahdi 2022
    Isa Al Masih 2023
    Perang akhir zaman

    BalasPadam
  32. Artikelnya bagus sekali,jangan lupa untuk kunjungi situs aku juga ya
    Zumaqq
    Zuma Poker
    Daftar Zumaqq

    BalasPadam