Rabu, 25 Januari 2012

TERNYATA KEDATANGAN IMAM MAHADI AMAT HAMPIR

Saya copy dari sebuah forum.

Imam Ibn Hajar menulis di dalam Kitab Fathur Bari bahawa Saidina Abu Hurairah mengetahui nama-nama para amir, raja dan ayah mereka.

Abu Hurairah pada mulanya menyembunyikan ilmunya mengenai hal itu kemudian menyampaikannya menjelang kematiannya kerana takut dosa di atas perbuatan menyembunyikan ilmu.

Ini adalah atsar yang diriwayatkan oleh Sayyidina Abu Hurairah, Sayydina Ibn Abbas, dan Sayydina Ali bin Abi Thalib. Abu Hurairah berkata pada orang-orang disekelilingnya :

"Aku mempunyai maklumat mengenai peperangan-peperangan yang terjadi di akhir zaman.

" Maka orang-orang berkata :

"Beritahukanlah kepada kami, tidak mengapa semoga ALLAH memberikan pahala yang lebih baik."

Maka Abu Hurairah pun berkata :

"Pada dekad-dekad hijriyah setelah 1300 tahun dan hendaklah kalian menghitung beberapa dekad kemudian, Raja Romawi berpendapat bahawa Perang Dunia yang melibatkan seluruh dunia pasti terjadi maka ALLAH mengkehendaki peperangan baginya.


Tidak lama masa berlalu, satu dekad dan satu dekad lagi berkuasalah seorang lelaki dari negara bernama Jirman (Jerman), ia mempunyai nama 'hirr' (kucing), ia ingin menguasai dunia dan memerangi semua negeri bersalju dan kaya, maka ia berada di dalam murka ALLAH.

Setelah berlangsung tahun-tahun api, dia dibunuh secara hina oleh rahsia Rusy atau Rus."

"Pada dekad-dekad hijriyah setelah 1300 tahun,hitunglah lima atau enam, Mesir akan diperintah oleh seorang lelaki yang digelar sebagai Nashir, orang-orang Arab menyebutnya sebagai 'syuja' ul arab' (Pemberani Orang Arab), ALLAH menghinakannya dalam sebuah peperangan dan sebuah peperangan lagi; dia tidak mendapat kemenangan.


ALLAH mengkehendaki untuk memberikan kemenangan bagi Mesir, kemenangan sejati bagi-Nya, pada bulan yang paling dicintai-Nya dan milik-Nya, maka Pemilik Rumah dan Bangsa Arab menyenangkan Mesir dengan Asmar Sada, ayahnya Anwaru Minhu - lebih bercahaya daripada dia, akan tetapi dia membuat perjanjian damai dengan pencuri-pencuri Masjidil Haram di negeri yang penuh duka.

Dan di Iraq Syam, ada lelaki yang sangat kejam...dan...Sufyani, pada salah satu daripada kedua matanya ada kasal, 'kelopak mata yang turun' sedikit.

Namanya diambil daripada pecahan kata shidam dan dia 'shaddam liman aradhahu' (penghancur bagi siapa saja yang menentangnya, dunia berkumpul menyerangnya di (Kut) kecil yang dimasukinya dan dia tertipu.

Tidak ada kebaikan di dalam diri Sufyani kecuali dengan Islam. Dia adalah orang yang baik dan jahat dan kecelakaan bagi pengkhianat al-Mahdi al-Amin."

"Pada dekad-dekad hijriyah setelah 1400 tahun, hitunglah dekad itu dua atau tiga... akan muncul al-Mahdi al-Amin (pemimpin yang mendapat petunjuk dan dapat dipercayai), memerangi seluruh dunia,bersatu memeranginya ialah orang-orang yang sesat (Nasrani), orang-orang yang dimurkai (Yahudi), serta orang-orang yang keterlaluan dalam kemunafikannya di negeri Isra' dan Mi'raj dekat gunung Mageddon.


Akan keluar menghadapinya Ratu Dunia dan tipu muslihat, penzina namanya (Amerika).

Ia merayu dunia pada hari itu dalam kesesatan dan kekafiran. Yahudi ketika itu berada di puncak ketinggian, menguasai Al-Quds dan kota suci.

Seluruh negeri datang dari laut dan udara kecuali kecuali negeri-negeri salju yang sangat dingin dan negeri-negeri panas yang sangat panas.


Al-Mahdi melihat bahawa seluruh dunia sedang membuat tipu muslihat terhadapnya dan yakin bahawa ALLAH boleh membuat tipu muslihat yang lebih rumit.

Dia yakin bahawa seluruh alam adalah milik ALLAH, kepada ALLAH saja semua akan kembali.

Seluruh dunia adalah pohon bagiNya yang akan dikuasai dari ranting hingga akarnya (...)

maka ALLAH melempari mereka dengan anak panah yang paling dahsyat, yang membakar bumi, laut dan langit mereka. langit pun menurunkan hujan yang buruk

dan seluruh penduduk bumi mengutuk semua orang kafir di bumi dan ALLAH mengizinkan hilangnya semua kekufuran."{2}

2.Al-Fitan, halaman 216. Tempat yang bertitik (...) adalah tulisan yang terhapus pada manuskrip asal. Lihat Huru-Hara Akhir Zaman, hlm 47-50

Huraiannya adalah seperti berikut :

Perang Dunia Pertama :

Disebutkan - Pada dekad-dekad Hijriyah setelah 1300 tahun dan hitunglah beberapa dekad... yakni kita menghitung beberapa dekad setelah tahun 1300 H. Demikianlah jumlah dekadnya masih kabur.

Satu dekad adalah 10 tahun.

Dan benar, pada tahun 1914 Masihi atau sekitar tahun 1332 H, terjadilah peperangan. Bererti, jumlah dekad yang masih kabur itu adalah tiga dekad ditambah kira-kira dua tahun lagi.

Perang Dunia Kedua :

Disebutkan - Tidak lama masa berlalu, satu dekad dan satu dekad lagi, berkuasalah seorang lelaki dari negara yang bernama Jirman (Jerman), ia mempunyai nama 'hirr' (kucing), ia ingin menguasai dunia dan memerangi semua negeri... dan benar, hanya 20 tahun kemudian (2 dekad bersamaan sebutan Abu Hurairah, satu dekad dan satu dekad lagi) meletuslah Perang Dunia Kedua yang digerakkan oleh as-Sayyid al-Kabir (pemimpin besar atau Hitler).
Di Jerman orang memanggilnya Hitler.

Perang Dunia Ketiga :

Disebutkan - Pada dekad-dekad hijriyah setelah 1400 tahun, hitunglah dekad itu dua atau tiga... bermaksud peperangan bakal terjadi diantara tahun 1420 H hingga 1430 H.

Kita sekarang berada pada tahun 1433 H,

maka peperangan yang dinyatakan itu nampaknya sudah berada diambang pintu, boleh meletus pada bila-bila masa saja.

3.Huru-Hara Akhir Zaman, halaman 49-51


Jika anda masih ragu tentang kejadian yang diberikhabarkan oleh sahabat Abu Hurairah ini, sama-samalah kita memerhatikan lengguk peristiwa saban hari namun tingkatkanlah amal ibadat dan ketaatan anda kepada Allah kerana andaikata apa yang diberitahu ini meleset, amalan anda tetap bermanafaat di alam sana nanti serta janganlah lupa mendoakan untuk pemimpin Agung Umat Islam yang bakal muncul iaitu Imam Mahdi Al Muntazar.

12 ulasan:

  1. takutnya...risau terutama pada anak2 kita

    BalasPadam
  2. Jangan salah faham,,,apa yang di tulis oleh penulis tu adalah berlandaskan Hadis-Hadis berkenaan ALMAHDI. Kita harus ingat dan faham sebelum ketibaan ALMAHDI...Pemegang Panji ALMAHDI dulu kena muncul. Inilah prosesnya Khalifah/Raja Utusan Allah akhirzaman fasa 1.

    Pengikut Panji ALMAHDI

    BalasPadam
  3. Hadis tu dari s.ali....?blh pakai ke....setahu aku hadis2 dari s.ali ni bnyk d palsukan oleh syiah...!!!!

    BalasPadam
  4. Skang dah nampak bibit2 peperangan. Sy rasa seolah2 peperangan di kemuncaknya dan tidak sabar untuk meletus.

    BalasPadam
  5. Apabila dunia Islam telah haru-biru, kesesatan, kekufuran, kezaliman, kekejaman dsbnya sudah melampaui batasan hingga keperingkat paling kritikel, dikala itu Allah Rabbul Jalal akan bangkitkan Sang Penyelamat aka Imam AlMahdi AS...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Al-Hadis : "Jika sekiranya usia bumi ini hanya tinggal sehari lagi (akan kiamat), nescaya Allah akan bangkitkan seorang keturunan-ku (Ahlubait dari Sulbi Nabi) yg akan memenuhi semula bumi ini dgn keadlilan dan kemakmuran, sebageimana bumi sebelumnya telah dipenuhi dgn kekufuran dan kezaliman...."

      Padam
  6. TERNYATA KEMUNCULAN IMAM MAHDI SEJATI SUDAH SEMAKIN DEKAT... Selaen bukti2 fenomena kejadian alam yg tersebut dlm Hadis2, terdapat salah satu bukti zahir diMekah. Dgn terbina berdiri megah "Mekah Tower" itulah lambang Dajjal AlMasikh sedang tertahta bermaharaja-lela diKota Suci Mekah. Walo pun kononnya ianya utk pembangunan demi kemudahan Jemaah Haji dan Umrah, tetapi kesan2nya ianya telah menodai kesucian Holy City Mekah dan Kaabah. Telah banyak bangunan2 lama bersejarah dirobohkan. Peninggalan sejarah2 Nabi dan Ahlulbait diranapkan dgn niat jahat ianya akan hilang dari ingatan Ummah dsbnya lagi....

    IMAM MAHDI SEJATI AKAN MENGADILI MENGHUKUMI... Tanpa disedari Kaabah diMekah dan tanah persekitaran itu hak milik Ahlulbait telah dirampok dilupai. Tanpa disedari ianya dibina setinggi "76 Tingkat" atas tanah hak milik Ahlulbait. Apakah pada angka "76" itu tersirat salah satu petanda kemunculan Imam Mahdi AS sudah semakin hampir..?? Mungkin ya mungkin tidak. Maka ramalan Bolushi mengatakan kedatangan Imam Mahdi AS dijangka pada bulan Oktober tahun 2015, bisa juga dijadikan renungan semata. Manusia hanya mampu merenong meramal. Namun Allah AlAlim jua Yg Maha Mengetahui lagi Maha Merencana setiap sesuatu... Allahu'alem.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju dengan pendapat anda. Kota suci Mekah telah dijadikan sebagai barang komersial untuk keluarga diRaja Saudi mengaut keuntungan bukan untuk melestarikan jemaah haji.
      Mereka kerajaan Saudi adalah sekutu yahudi atau mumgkin juga dari bangsa yahudi. Mrreka menghancurkan bukti2 sejarah Islam
      Sedangkan Yang Maha Kuasa sendiri telah menyelamatkan jasad Firaun sebagai bukti fisikal untuk mundokong cerita Firaun .

      Padam
    2. Saya setuju dengan pendapat anda. Kota suci Mekah telah dijadikan sebagai barang komersial untuk keluarga diRaja Saudi mengaut keuntungan bukan untuk melestarikan jemaah haji.
      Mereka kerajaan Saudi adalah sekutu yahudi atau mumgkin juga dari bangsa yahudi. Mrreka menghancurkan bukti2 sejarah Islam
      Sedangkan Yang Maha Kuasa sendiri telah menyelamatkan jasad Firaun sebagai bukti fisikal untuk mundokong cerita Firaun .

      Padam
  7. PASUKAN PANJI ALMAHDI... Yg dimaksodkan dgn Panji AlMahdi itu hanya mereka dari Pasukan Pemuda Bani Tamim. Mereka bukan dari Pasukan Panji2 Hitam seperti yg sering disangka2kan. Cahaya "Hitam" ngak ubah seperti "Kambing Hitam", yg sering dijadikan dulu mangsa korban. Pasukan Panji2 Hitam itu terlalu ramei, pengikut2nya bertaburan diserata pelusuk Dunia Islam. Cahaya "Hitam" ngak sama dgn cahaya "Puteh" yg amat berlawanan bawaan AlMahdi AS...

    PASUKAN PEMUDA BANI TAMIM... Sedangkan Pasukan Pemuda Bani Tamim mereka itu puak "Wali Timur Yg Sedikit", yg bisa mengalahkan dan meranapkan "Puak Dajjal Yg Ramei".... Kemunculan Imam Mahdi AS akan didahului dgn kedatangan Pasukan Pemuda Bani Tamim diMekah. Merekalah Wali Timur yg unggul yg menyediakan tapak asas bagi bermulanya kebangkitan Kekhalifahan Imam AlMahdi diMekah...

    Oleh itu kita carilah dulu siapa mereka itu dari Pasukan Pemuda Bani Tamim. Mengenali dan menjadi pengikut Pasukan Pemuda Bani Tamim amat sukar. Kalo kita maseh ngak bisa lagi ketemu dgn Pasukan Pemuda Bani Tamim, mmm... cukoplah dulu kita jadi penggemar Kicap Tamin. Kicap pun kicaplah... asalkan disatu masa nanti kita bisa ketemu dgn mereka itu dari Pasukan Pemuda Bani Tamim...

    SIPEMUDA & IMAM ALMAHDI... Siapakah mereka itu dari Pasukan Pemuda Bani Tamim..?? Ngak bisa kenal mereka itu Bani Tamim selagi ngak ketemu dulu dia itu SiPemuda. Ngak bisa kenali ketemui dia itu Imam Mahdi Sejati, selagi ngak ngertik siapa dia itu SiPemuda. Carilah dan kenali dulu siapa dia itu SiPemuda. Bayangan klu2nya seperti kesah Pak Moses mencari Sang Penjaga Air Kehidupan, beliau ditemani oleh SiPemuda. Dan lagi misteri Bocah Angon berpindah keLahan Baru diLebak Cawene' beliau bersama SiPemuda Berjanggot....

    Maka begitu juga kesah misterinya dan juga kenyataannya diAlam Nyata sekarang ini : "Ratu Adil Sejati ( aka Imam Mahdi AS ) dia sentiasa bersama Pemuda nya"....

    BalasPadam
  8. PETANDA KEMUNCULAN RATU ADIL SEJATI AKA IMAM MAHDI SEMAKIN DEKAT.... Selaen dalil2 dari Hadis2, ketandaannya bisa ditelah dari sudut Astrology. "Neptune Has Returns Home"... Neptune has transits in it's own house Pisces (The Twin Fishers) in 2010 and will end until 2025. Neptune rules "Water", oil, new belief systems, humanity, "Magic", etc... Just Wellcome Our Awaited Savior - The Super Magician. Who is he..?? Allahu'alem...

    BalasPadam
  9. SALAH SATU PETANDA KEMUNCOLAN IMAM MAHDI SUDAH SEMAKIN DEKAT....

    Ada satu Hadis yg bermaksod : "Kapan matinya Raja Abdullah yg memerintah Mekah, itu petanda kemunculan Imam Mahdi sudah dekat..." Berita tersebut telah menggemparkan dunia Arab. Puak yg gembira dgn kematian Raja Abdullah adalah Puak Syiah, karna Imam Mahdi AlMuntazar pujaan mereka kononnya akan segera bangkit...

    Kematian beliau sudah lebeh awal, comaan diistiharkan pada 23 Januari 2015M karna ambil sempena hari Jumaat, serta selesaikan isu2 kontraversi pemilehan calon2 pengganti. Sudah diputuskan penggantinya adalah Raja Salman yg tua nyanyok, beliau telah dinobatkan sebagei Raja Bani Saud yg baru. Sebenernya perebutan kuasa dan tahta telah lama berlaku. Perlu diingat terdapat bantahan2 dari putra2 Bani Saud yg lebeh muda lagi serta berkaliber sebagei pengganti. Sekarang pemerintahan Bani Saud seperti telor dihujong tandok. Regim baru Bani Saud bageikan sedang berada diambang kejatohan digulingkan....

    Siapakah sebenernya Dinasti Regim Bani Saud itu? Hanya Sang Ratu Adil Sejati (aka Imam Mahdi Sejati) yg bisa tahu siapa mereka itu Sang Dajjal AlMasikh mata satu. Sebab Imam Mahdi Sejati itu dia sentiasa dibimbingi... Hanya dia jua yg akan mengadili menghukumi... "Pluto the Master Transformer, is now still in Capricorn until 2024. Any unlegal false regim for sure will be dethroned.... Thats one of the laws of Pluto.... Finally the realm of the original Ahlulbait will be known..."

    ..... WALLAHU'ALEM .....

    BalasPadam