Rabu, 28 Januari 2009

Thailand, Siam dan kejahatannya...



"Kami akan menahan bot-boat mereka, menanggalkan enjin bot ini. Seterusnya bot mereka akan ditunda ke tengah-tengah lautan dan kami akan meninggalkan mereka di sana. Angin akan membawa mereka ke India atau ke mana-mana tempat lain. Jika kami tidak berbuat begini, mereka ini akan kembali semula ke sini". Inilah kenyataan seorang pegawai tentera laut Thailand sewaktu terdedahnya gambar-gambar yang menunjukan bagaimana bot-bot ini ditunda ke tengah-tengah lautan Andaman sebelum dilepaskan begitu saja.



Orang Siam sejak dulu hingga sekarang memang terkenal dengan kekejaman dan permusuhannya terhadap orang Islam. Jika kita masih ingat tentang sejarah, Perlis, Kedah, Kelantan dan Terengganu telah dijajah oleh bangsa Siam ni. Sekarang ini pun mereka masih menjajah 3 lagi negeri Melayu di Selatan Thailand iaitu Pattani, Yala dan Narathiwat. Orang tua, wanita dan kanak-kanak yang tidak bersalah pun menjadi mangsa kebinatangan tentera Siam itu. Sekarang tentera Siam secara senyap membunuh para imam dan ulama' untuk melemahkan perjuangan orang Melayu.



Bangsa Melayu di 3 negeri itu juga tidak bersatu padu untuk melawan tentera Siam hingga wujudnya beberapa kumpulan pemisah. Mengapa mereka tidak bersatu padu? Mengapa kita sebagai saudaranya tidak menolong mereka? Adakah sama situasinya orang Arab lain tidak membantu Arab Palestin dengan situasi Melayu Malaysia tidak membantu Melayu Selatan Thailand yang dibunuh, dirogol dan hendak dimurtadkan? Sedangkan selama ini kita begitu beria-ia menyalahkan orang Arab yang tidak menolong Palestin. Atau kita hanya pandai bercakap sahaja. Tepuk dada tanyalah selera. Saya sendiri pun tidak tahu jawapannya. Wassalam.



(Kuala Rompin)

2 ulasan:

  1. Ambe setuju lapang ratuh peratuh abang roslang!!

    BalasPadam
  2. Yg paling jahat "Siam Perut Hijau"....

    BalasPadam