Isnin, 26 Januari 2009

Tentang aku...

Aku anak jati Terengganu. Berasal dari Kg. Mak Kemas di Marang. Kampung yang tenang dengan sawah padi yang semakin menghilang. Rumah-rumah semakin banyak mengisi sawah padi. Tidak ramai yang kenal dengan kampung aku dek tiada apa yang glamer kat situ, hatta sekolah pun tiada. Namun di situlah aku membesar sebagai seorang anak kampung. Membesar dengan mandi sungai, melastik burung, berlaga buoh getoh, dan apa saje yang anak-anak kampung biasa lakukan. Namun jangan disuruh aku bercucuk tanam atau berternak haiwan, kerana aku tiada bakat.
Aku bersekolah di SK Undang, SMK Bukit Sawa, kemudian ke SHAH Pekan. Alhamdulillah, Allah mengizinkan aku menyambung belajar di UTM Skudai. Kemudian memasuki Maktab Perguruan Ipoh (sekarang Institut).
Tamat belajar, aku ditempatkan di SMK Balleh, Kapit Sarawak. Setelah berkhidmat dua tahun, aku bertukar ke sebuah sekolah di Kuala Rompin sehinggalah sekarang. Alhamdulillah, Allah masih panjangkan lagi umur aku untuk menyampaikan ilmu kepada hambaNya.
(Kuala Rompin, Pahang)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan