Rabu, 6 Jun 2012

Adakah Imam Mahdi sudah muncul???




Saya telah menghabiskan bacaan buku bertajuk Imam Mahdi Di Ambang Pintu hasil buah fikiran Muhammad Isa Dawud. Buku itu amat menarik kerana Muhammad Isa Dawud berhujah menggunakan hadis-hadis tentang peristiwa akhir zaman. Jadi, banyak hadis tentang peristiwa akhir zaman yang mana kita jarang atau tidak pernah mendengarnya dikemukakan.

Daripada Ibnu Umar r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda, “ Sesungguhnya Allah mengangkat dunia bagiku, maka aku memandang kepadanya dan hingga kepada perkara-perkara yang akan berlaku sampai hari kiamat, sebagaimana aku memandang kepada tapak tanganku ini jelas daripada Allah, Dia bukakan kepada NabiNya sebagaimana Dia dedahkan kepada nabi-nabi sebelumnya.”

Dalam hadis di atas, nabi Muhammad SAW memberitahu kita bahawa Allah SWT telah menunjukkan kepada baginda peristiwa-peristiwa yang akan berlaku pada masa akan datang, malahan baginda boleh menyebabkan nama-nama watak penting seperti Saddam Hussein, Hitler dan sebagainya. Nama-nama ini boleh didapati dalam hadis-hadis yang beratus ribu jumlahnya terutama hadis berkenaan akhir zaman.

Apa yang menarik dalam buku ini ialah diceritakan tentang peristiwa pergolakan yang sudah dan sedang berlaku di Mesir, Libya dan sekarang berlaku di Syria. Menariknya dikatakan bahawa Imam Mahdi telah pun ada pada masa ini dan dia yang menggerakkan kebangkitan tersebut. Jika peristiwa kebangkitan di Mesir, Libya dan Syria sekarang adalah peristiwa yang sama yang dikatakan akan berlaku dalam buku tulisan Muhammad Isa Dawud, maka sememangnya Imam Mahdi telah muncul.

Saya biasanya memikirkan bahawa kemunculan Imam Mahdi akan diketahui seluruh dunia seperti mana seluruh dunia mengetahui bahawa Barack Obama ialah Presiden Amerika Syarikat. Namun mungkin juga tidak!!!! Mungkin orang-orang tertentu yang dikehendaki Allah SWT sahaja yang mengetahuinya.

Sudah tentu tentera-tentera Imam Mahdi hanya terdiri daripada orang-orang soleh sahaja seperti mana Sultan Muhammad Al-Fateh hanya memilih tentera yang tidak meninggalkan solat berjemaah sahaja untuk menakluki Constantinople manakala beliau sendiri tidak pernah meninggalkan solat tahajud. Jadi mungkin orang-orang ini sahaja yang tahu akan kemunculan Imam Mahdi.

Persoalannya, adakan Imam Mahdi sudah muncul?

116 ulasan:

  1. Sudah ada di Indonesia. Dia berasal dari Indonesia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila tumpukan kalimah Tauhid, fardhu dan rukunNya. Wahai muslim!, Kalimah Tauhid, Kalimah Tauhid, Kalimah Tauhid!

      Padam
    2. Darimanapun Beliau (imam Mahdi), dia bagaikan Kitab (Al Qur'an) yang hidup, beliau yang meluruskan Islam sesuai Qur'an dengan tafsir yang pasti benar. Bukan katanya/ kata orang/ berdasar buku ini-itu. Beliau sungguh2 telah berjumpa dg nabi Muhammad SAW di alam sana, berdialog dan mengemban amanah.

      Padam
    3. BOCAH ANGON & PEMUDA BERJANGGOT... Keberadaan Imam Mahdi AS satu misteri diAkhir Zaman. Selain dalil2 Hadis, salah satu cerita rakyat yg terkenal diJawa Indonesia, yg bisa menjurus kepada keberadaan Imam Mahdi, ialah seperti dlm Tok Prabu Siliwangi Prophecy. Keberadaan Imam Mahdi dikiaskan sebagei Ratu Adil Sejati ato Satria Piningit, tetapi dimulai diberi jolokan dg panggilan Bocah Angon (Pemuda Gembala). Kesah Bocah Angon dikiaskan oleh Tok Prabu Siliwangi dlm 9 Kata-Kunci berupa teka-teki. Antaranya Bocah Angon telah berpindah keLahan Baru diLebak Cawene' bersama Pemuda Berjanggot.

      Persoalannya : Apakah 9 wasiat Tok Prabu Siliwangi itu maksodnya klue2 keberadaannya Imam Mahdi..?? Namun rata2 warga Indonesia mereka fahamkan maksodkan Bocah Angon itu coma calon2 Presiden Indonesia. Indonesia telah diterajui oleh 7 Presiden. Pertama oleh Bung Karno, yg Ke7 itu dialah Pak Jokowi. Malangnya ramei warga Indonesia bilang Pak Jokawi itu dialah "Ratu Adil Sejati" (aka Satrio Piningit). Fungsi Presiden Indonesia cumaan menjadi harapan rakyat, terbatas bisa bawa Zaman Emas kepada Indonesia semata. Sedangkan fungsi "Imam Mahdi Sejati" aka "Ratu Adil Sejati", dia Pembawa keadilan kemakmuran dunia sejagat hingga meliputi semesta raya...

      Padam
    4. IMAM MAHDI AS DARI NASAB AHLULBAIT SANG SAKA MERAH PUTEH...

      Memang bener leluhur Imam Mahdi AS berasal dari Jawa Indonesia. Asal berasal dari 7 beradik Ahlulbait Lineage Imam Sayyedina Hussein AS yg telah berhijrah keNusantara hingga keChina. DiAlam Wali mereka dibilangkan "Wali 7". Yg tertua sekali "Abang Tua" dia menetap diJawa Timur. Setelah bernikah dgn warga tempatan dikurniakan 2 Putra, diberi jolokan "Sang Saka Merah Puteh". Dari 2 Putra tersebut Nasab2 mereka telah berkembang, hingga ada titian mereka telah berpindah keluar dari Jawa Indonesia. Makanya Imam Mahdi AS bukan lagi orang Indonesia....

      Padam
    5. Rosak ummat takada hubungan dgn Allah, maka tambahlah pengikut Dajjal....hanya pakai akal...

      Padam
  2. Balasan
    1. Nama dia Imam Mahdi AlMuntazar, nama yg diberi jolokan oleh Puak Syiah. Nama dia juga bisa dgn nama panggilan Imam Mahdi AlAmin, karna permintaannya Tohan perkenankan. Nama dia bisa juga dgn sebutan Imam Mahdi AlMuqaddimu, karna dia pemegang Mukjizat Muqaddam Nabi. Dia juga bisa digelarkan dgn nama Muhammad Ke2, karna dia memang penyambong tugas Rasulullah SAW...

      Padam
    2. Salah satu nama jolokan yg telah diberikan oleh AbdolWahob ialah "TOK HABIB HUSSEIN LAMPOYANG"... saudagar unta dari Cairostan. Memang bener apa yg dibilang oleh Hussein Lampoyang : " Berniaga orang lagi banyak untong dari berniaga unta... Wowww... Hehehe...

      Sebenernya AlMarhom AbdolWahob itu dia salah saorang Ahlulbait dari Nasab Wali 7 dari Aceh. DiAceh Habib2 dari jalur Wali 7 itu dimulai dgn gelaran "Teuku". Jangan dilopa diTerengganu juga ramei Habib2 dari Nasab Wali 7, dgn gelaran "Tuan"...

      "Tok Habib Hussein Lampoyang sentiasa memerhati - Tok Zulqarnaen sekadar seket2 mengkhabari..."

      Padam
  3. Kepada Tanpa Nama Diatas,

    Benarkah? Wallahualam kerana saya tidak tahu dan hanya Allah SWT sahaja Tahu.

    Sekarang Byk Org Arab Kata Imam Mahdi Dtg dikalangan Mereka, Pakistan Indonesia,Malaysia,India,Dan Kawasan Afrika (semua negara Mesir,Jordan,Syria)pun sama masing2 mempunyai hujah mereka.

    Namun, Suatu hari pasti akan berlaku, ketika Dia muncul semua org yang menunggu kedatangannya hampa kerana Dia tidak memenuhi apa yang mereka impikan, maka mereka org2 yang rugi. (mungkin Mereka berharap dtg dikalangan mereka) seperti org2 Nasrani dan yahudi berharap nabi terakhir dtg dikalangan mereka sehingga mereka hafal dan berjanji akn mengikuti baginda. namun apa yg berlaku mereka berpaling tadah kerana Nabi Muhammad SAW bkn dr kalangan mereka.

    Begitulah pe'el manusia.Kat sarawak islam baru menempah tempat. Harap2 semua kita berganding bahu kerana pernah para pederi yang sudah masuk islam beritahu, main point of Semua paderi2 seluruh dunia ingin mengkristianisasi masyarakat kalimantan, brunei,sarawak,sabah dan provinsi indonesia. Sejauh mana benar perkara ini, maka sama2lah berganding bahu menolong jiran sesama islam disini.

    Pulau borneo dikatakan baru sahaja wujud, sebelum ini pulau ini tidak ada terdapat peta dunia. yang ada hanya lah secebis pulau,(kuching) namun satu persatu pulau bergabung menjadi pulau borneo. Pulau yang mempunyai pelbagai bangsa yang dtg dan sama bergabung spt melayu, jawa, madura, dayak, sulu, bugis, papua, cina, sedikit india, arab di mukah, melanau,kenyah,asli, dan pelbagai lagi bangsa. Tanah Sejuta bangsa.

    Alhamdulillah tanah ini subur dgn pelbagai galian,minyak,emas,berlian,mutiara,org utan,BANGSA,agama, dan budaya.
    Alhamdulillahirobila alamin tanah ini sentiasa menerima hujan lebat dan terbyk dari hutan amazon dan itulah adalah rahmat Dari Allah SWT. Untuk menambahkan nikmat lagi maka perlu mengIslamkan org disini dan meyedarkan msyrkt islam disini.

    Wahai org islam sekalian marilah sama2 kita berdakwah di pulau ini kerana terlalu byk bangsa di pulau ini dan kita haruslah bertanggungjawab terhadap org bkn islam.

    BalasPadam
  4. Insyallah Maka Sama2 Lah Kita Berjuang Demi Islam. Siapa pun Imam mahdiHanya Allah SWT sahaja Tahu.

    Maka Marilah kita sama2 menegakkan Tiang Agama Islam Iaitu Sembahyang. Marilah semua pembaca sekalian tinggalkanlah segala macam dosa yang telah kita buat dan bertaubatlah. Bkn kerana dunia nak kiamat. Namun kita buat semua ini kerana Takut akan Allah SWT.

    Dia lah Tuhan Kita Semua. Berbaik Baiklah Sesama Islam Jgn Kerana Politik,Bola,Pasukan Manapun kita bertelagah. Rilek rilek ja sudah lah. Jgn Obver kerana Allah Swt benci org melebih lebih.

    Jgn menaruh rasa syak wa sangka kepada Perdana Menteri Mahupun Ketua PemBankang Dan tidak lupa kepada Tuan Guru PAS. Kita sama2 Islam. Gambar yng dipamerkan spt seolah mereka berkawan dgn Pengikut dajjal dan sbgnya hendaklah kita ambil inisiatif menegur meraka dan berdakwah dgn mereka.

    Marilah Saudara2 Ku dimana sahaja khususnya di malaysia, bagungkanlah Semngat Keislaman Kita dan sembahyanglah dan sujudlah kepada tuhan kita semoga kita menjadi Abdullah (Hamba Allah) Yang Baik Dan beriman.bertaqwa berilmu dan suka senyum :)

    BalasPadam
  5. Salam. Kepada Melayu Sarawak, terima kasih atas pandangan dan nasihat saudara. Saya yang pernah bekerja di Sarawak mengakui masih banyak kerja perlu dilakukan di Sarawak. Kristian nampaknya agak dominan ditambah lagi dengan semakin ramainya bangsa Cina yang beragama kristian. Namun Islam juga nampaknya juga berkembang subur terutama melalui perkahwinan.

    Di semenanjung sendiri Islam menghadapai ujian yang getir dari segi penghayatan Islam yang lemah akibat banyaknya "serangan" dari pelbagai sudut seperti budaya, ekonomi dan sebagainya. InsyaAllah kita sendiri dulu berubah, kemudian berusaha mengubah orang sekeliling kita.

    BalasPadam
  6. jgn jadi mcm org-org yahudi! yg mengharapkan nabi akhir zaman akan muncul dari kalangan mereka. Namun Allah MAha Besar Ia dtgkan nabi akhir zaman, dari bangsa arab, Ini menyebabkan org-org yahudi, Nasara tidak mengakui kenabian Muhammad SAW. Adakah kita pun akan jadi mcm kaum Yahudi,Nasara?

    BalasPadam
  7. Assalamu'alaikum...wrt,

    Siapa dia Imam Mahdi (IM)? Orangnya tidak dapat disangka atau dipastikan oleh sesiapa pun selain Allah s.w.t. sahaja dan Kerohanian Rasullullah s.a.w. sentiasa bersamanya.

    Jika ada sesiapa yang kita sangka dia IM, maka dia bukanlah IM. Apabila sampai masanya Allah s.w.t. sendiri yang akan istiharkan siapa IM.

    Wallahu'alam.

    BalasPadam
  8. imam mahdi belum muncul, bersabarlah... yg penting kuatkan iman dari sekarang kerana apabila imam mahdi muncul kita akan bersamanya (kita terus yakin bergantung kepada kekuatan iman)...

    BalasPadam
  9. Iman Mahdi itu mungkin berasal dari pantai timur Malaysia. Cuba anda semua perhatikan bendera-bendera Terengganu dan Pahang. Hitam putih warnanya.. Itulah khurasaan..

    BalasPadam
  10. baru - baru ini 'imam mahdi' muncul kat putrajaya.. dahsyat.. tapi nama tak sama dgn seperti yg nabi s.a.w bagitau 'muhammada bin abdullah' tapi yg muncul tu nama lain...

    BalasPadam
  11. satu lagi pengakuan imam mahdi yang ditunggu--tunggu. Bacalah di http//imam-mahdi.zxq.net spt diatas. Hobi imam mahdi main video games. Komen sy, tak boleh nak komen sebab gelak bagai nak rak bila baca link tu. Kesian ya nak sgt jadi imam mahdi smp off track....semoga Allah tunjukkan dia jalan yg lurus.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hobi : Menonton TV, Bermain Video Games, Membaca, Surfing

      lebih kurang hobi member2 aku je

      Padam
  12. sebok bebeno nk tau hal imam mahdi...bangang betul la!! ko sebok sangat pe pasal?kalo imam mahdi da kua ko nk buat pe..?nk ikut...nk bai'ah? kentut ko!!!! org baru ajak kua 3h@40h ko da bagi memacam alasan.cm ni nk bai'ah ngan imam mahdi??? taik kuching la!!!!jgn nk berangan la...kalo skng ko pn da x mampu nk korban utk agama...apatlagi kalo imam mahdi mintk ko korban seumur hidup...woi gile!!! ko PK la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahasa biar beralas n beradab..hujung nyawa n sikap seseorang jgn diukur,kite xtahu kelak mcm mna peribadi seseorang,Allah tu Maha Adil lg Maha Pengasihani..

      Padam
  13. mahdi menjadi gila dan pemakan darah dan pemuntah darah.

    kalu sesiapa pernah tgk movie raja dracula, seorg raja yg mengamuk selepas puteri nya bunuh diri setelah mengetahui darcula telah gugur di medan perang salib.

    sekembali nya raja darucula ini ke tanah air nya, di khabarkan puteri nya mati membunuh diri dan raja dracula ini mengamuk memakan darah rakyat nya krn dendam nya pada Tuhan Jesus Chris yg tidak mahu menolong nya setelah dia berhempas pulas menolong agama tuhan nya berperang dgn agama islam.

    AMUKAN ITU JUGA LAH YG MENJADIKAN MAHDI GILA DGN AMUKAN DOSA ORG ISLAM SENDIRI

    DAN

    AMUKAN MUSUH PERIBADI NYA SENDIRI YG MENDAJJALKAN KEHIDUPAN HARIAN NYA YG TELAH MEMBUNUH DAN MENZALIMI JIWA NYA

    DAN

    AMUKAN PERANG FI SABILLAH SESAMA ISLAM(CIVIL WAR)SEBELUM TERLIBAT DGN PERANG ARMEGEDON(KRISTIAN DAN JEWISH-ILLIMUNATION)

    DAN

    PERANG DAJJAL BERSAMA NABI ISA a.s.

    MAKA BENAR LAH APA YG DI KATA KAN OLEH MELAYU SARAWAK ITU.

    SEMUA HAMPA DAN KECEWA KRN MAHDI GILA DAN TAKSUB UTK MEMBALAS DENDAM DGN ATURAN HUDUD DI SELURUH DUNIA ISLAM YG MAHU MEMBUNUH ORG ISLAM TERLEBIH DAHULU YG MELAKUKAN DOSA DLM MELANGAR ETIKA SIVIK HUDUD SEBELUM MELABUHKAN PERUNDAGAN HUDUD INI KE SELURUH DUNIA BARAT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mabok KeTum ke nih?

      Padam
    2. Comfrm pil kuda cmpur ketum..hihihi
      Xapa lh biar dia lh sahabat..

      Padam
    3. Comfrm pil kuda cmpur ketum..hihihi
      Xapa lh biar dia lh sahabat..

      Padam
  14. http://mahdiketuamujadiddunia.blogspot.com/ link ini hanya 0.001% shj betul iaitu jiwa nya di bunuh org (colapse soul and aqidah)

    dan

    link yg ini pula http://imam-mahdi.zxq.ne
    adalah 100% dajjal yg takut pada hukuman hudud yg akan di kan ke atas mereka

    dan

    mereka ini kenal secara peribadi mahdi dan mereka dlm keadaan panik

    maka

    mereka mendajjalkan situasi nya, mahdi tidak akan keluar selagi hudud tidak di laksanakan secara telus.

    dendam tetap dendam, balas tetap balas, darah tetap di hisap nya sebagaimana raja dracula, selagi dendam tidak terbalas , selagi itu diri nya tidak mahu menjadi mahdi yg di tunggu-tunggu itu.

    MELAYU NUSANTARA DALAM BAHAYA SEHINGGA AJAL DENDAM NYA BERTERUSAN MENGHIRUP DARAH MELAYU YG BERDOSA DLM ETIKA SIVIK HUDUD.

    BalasPadam
  15. BISMILAH....

    KELUAR NYA MAHDI BERSAMA HUDUD DALAM KEADAAN KESAKITAN DENDAM,KESEDIHAN YG AMAT SGT PADA MELAYU SELURUH NYA,KEHAMPAAN YG AMAT SGT PADA SELURUH MELAYU,KEMARAHAN YG AMAT SGT PADA MELAYU.

    DALAM BUKU YG DI LAMPIRKAN DI BLOG INI ADA MENYATAKAN 3 LUBANG HITAM DAN 6 MENARA CAHAYA.

    3 LUBANG HITAM ITU ADALAH ALAM GHAIB MIMPI NYA YG AKAN BERLAKU SELEPAS KEMATIAN DAN KIAMAT

    IAITU

    1.PADANG MASYHAR(turun naik antara dataran mizan padang masyar dan telaga hitam)

    2. TITIAN SIRATH(turun naik antara titian dan neraka di bawah nya)

    3. NERAKA (keluar masuk antara bukit aaraf pintu syurga dan neraka)

    6 MENARA CAHAYA DALAM MIMPI NYA

    IAITU

    1. ALAM BARZAKH

    2. ALAM SYUHADAH DAN PARA NABI

    3. ALAM ARASY TUHAN ALAM SEMESTA

    4. ALAM LUH MAHFUZ

    5. ALAM SYURGA TINGKAT PALING TINGGI

    6. ALAM DUNIA REALITI NYA PADA HARI INI BERSAMA TENTERA ALLAH S.W.T IAITU RIBUAN DAN JUTAAN MALAIKAT MENGIRINGGI NYA YG BERADA DI BUMI DAN DI LUAR BUMI SEKITAR SELUAS ALAM SEMESTA INI SEHINGGA TERLIHAT SENDIRI MATAHARI DAN KESELURUHAN PLANET, BINTANG, BULAN, GALAXY SUJUD BERSAMA-SAMA MALAIKAT DI PINTU ARASY ILLAHI DI SETIAP 4 PENJURU DAN PARA SYHUHADAH SERTA PARA NABI MEARIAKN NYA DENGAN HIDANGN SEJENIS BURUNG DI PINTU ARASY YG DI BERI OLEH PARA NABI YG BERADA DI DALAM ARASY TUHAM ALAM SEMSTA ITU.

    ALLAHU AKHBAR

    BalasPadam
  16. Bismillah..

    dan dalam buku yg di lampirkan di blog ini

    ada menyatakan dalam manuskrip taurat di mesir

    iaitu

    Perang Akha Bad -perang ahklak Rasulullah SAW-
    perang ini lah yg akan berlaku di Nusantara Melayu seluruh nya dgn aturan hudud dan kuasa fatwa yg extreme pada aturan perlaksanaan nya secara berterusan dan ada yg mati katak dan kafir dgn aturan ini sebelum berlaku nya perang mad(vatikan menyerang baitullah) iaitu api hijaz di al baida' dan sebelum perang magad di sinai dan tel aviv israel.

    Allahu Ahkbar.

    BalasPadam
  17. Bismillah..

    semoga anda yg baca mesj ini

    faham situasi nya dan faham kehendak peribadi nya dan faham kehendak Allah S.W.T dan Rasul Nya.

    tiada maaf dan pengampuan di beri kan utk mereka yg berbangsa melayu nusantara kafir.

    hukuman mereka adalah bunuh.

    jika akur dgn aturan extreme hudud dan kuasa fatwa itu di arah secara keras taubat nasuha. (hanya di beri amaran 2kali shj utk mereka akur)

    jika kali 3 mereka memberontak pada aturan itu maka hukuman nya adalah bunuh. utk individu di pancung kepala nya, utk kumpulan di tembak kelapa nya secara perang fi sa billah w/pun dlm situasi demostrasi jalanan.

    ALLAHU AHKBAR

    BalasPadam
  18. Perihal Imam Mahdi hanya Allah SWT sahaja yang tahu. JANGAN SESEKALI YAKIN seseorang itu adalah Imam Mahdi. Sila rujuk kembali Al-Quran dan Hadith ahli Sunnah wal Jamaah

    http://aku-macjay.blogspot.com/2011/11/apakah-bukti-sahih-pemuda-itu-adalah.html

    BalasPadam
  19. BISMILLAH,

    KEJADIAN PALING MENGERUNKAN IAITU API HIJAZ DI AL-BAIDA-PADANG PASIR-DI SEKITAR SEKELILING ARAB SAUDI,IRAQ, IRAN DAN SELURUH BENUA AFRIKA-

    DI MANA YG MENGAKU DAN YG TIDAK MENGAKU KEWUJUDAN AL-MAHDI TERSEBUT DAN YG MEMERANGI NYA DAN YG MENGEPUNG NYA DAN YG MEMPERTAHAN KAN NYA AKAN DI TELAN BUMI ..

    TANDA YG PALING PASTI DAN KEJADIAN BESAR ITU YG AKAN WUJUD AL-MAHDI YG BENAR DENGAN PENGAKUAN PASTI DAN TERBATAL KE SEMUA RAMALAN YG RAGU-RAGU 'SIAPA IMAM MAHDI ITU' DAN TERJAWAP DGN KEJADIAN BESAR ITU AL-MAHDI YG BENAR.

    ALLAHU AHKBAR

    BalasPadam
  20. Carilah Mahdi dalam diri, dia ada dalam diri kita. Kenal mahdii dlm diri maka kenal lah nanti Al Mahdi Akhbar... Carilah Guru Mursyid agar dia boleh tunjukkan...-Allah kasih Muhammad sayang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Butuh la hang!
      Sembang kencang
      Kamu dan guru mursyid kamu la kot yg jadik imam mahdi kot!
      Haha

      Padam
  21. tuan2 yg mulia..banyakknlah amal..terutama zikrullah..(im)pasti muncul,kerana ia kate2 dr nabi SAW..tapi ingat!jika ALLAH kehendaki dnia ini ada.maka ia akn tetp ada..dan jika ALLAH tak kehendaki lg dnia ini ada,maka dnia ini tidk akn ada...

    BalasPadam
  22. asalammualaikum. tuan-tuan semua, pasti suatu hari nanti kita akan berjumpa dengam imam mahdi itu. allah maha mengetahui setiap sesuatu. hal imam mahdi itu biar lah allah saja yang urus. dia mempunyai kuasa yg hebat dari kita. kita ikut saja peraturan yg allah tetapkan :) jangan la nak menggatal sangat pasal imam mahdi itu. jangan la risau saudaraku, imam mahdi pasti muncul, allah menepati janjinya :D

    BalasPadam
  23. Hanya Allah swt tahu bila Dia mahu mengiktiraf 'Muhammad bin Abdullah' sbg Imam Mahdi di kawasan sekitar Baitullah. Muhammad itu sendiri tidak tahu beliau akan menjadi imam mahdi. Beliau adalah pemuda yg mempunyai dahi luas dan berhidung mancung dan tidak pernah berkahwin (spt Nabi Isa a.s)....

    Sesungguhnya hanya Allah swt yg tahu....

    BalasPadam
  24. Mohon imam mahdi segera mucul.bantu umat islam.israel menyerang gaza lagi.sampai bila............ni.

    BalasPadam
  25. sapa nak jadi tentera imam mahdi pastikan dalam diri 100% bertuhankan Allah swt, tidak gentar kepada kebatilan dan sentiasa menegakkan kebenaran.. peace no war

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul komen anda itu .semoga makin ramai yang bertuhankan 100%

      Padam
  26. salam semua...Cuba semua fikir dgn bijak..Namany dan wajahny dan peribadiny serupa Seperti Junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. Itu juga yg ramai sudah tahu...bahkn org kafir sendiri sudah sedia maklum akan itu....maka nya..yg di buru org kafir adalah yg di sebutkn d atas...Mahdi bukan EASY Target...tu sudah pasti...cuba smua fikirkn...manusia d jadikn berbeza..tk sama yg lain...Di sini apa yg ingin sampaikn...tk mungkin ada dua sama nama ,rupa, dan peribadi...Nabi Muhammad saw..tk akan ada yg serupa denganny...Bayangkn di akhirat kelak..dua Muhammad,sama bentuk,rupa...????
    Bila kita mengatakn SAMA TAPI TAK SERUPA..!!FIKIR FIKIRKAN...

    BalasPadam
  27. Tanda hampirnya kedatangan (dizahirkan) Imam Mahdi apabila Negara Palestin diambil sepenuhnya oleh Israel.
    Dan tanda teramat dekat kedatangannya apabila Tentsra Abrahah ke 2 (Tentera Gajah ke 2) menyerang Kaabah, tetapi Allah selamatkan dengan menenggelamkan ke dalam bumi (kedudukannya selepas Madinah dan sebelum Mekah), tidak jauh drp Mekah.

    BalasPadam
  28. imam mahdi..allah swr sahaje yang tau..jgn memandai cakap imam mahdi itu melayu...allahualam....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akhirnya ramai orang Kristian akan percaya siapa nabi Isa sebenarnya apabila Mahadi Muncul.Nabi Isa sendiri akan membersihkan namanya yang di selewengkan. Siapa nabi Isa sebenarnya ?

      Padam
  29. yaa memang benar imam mahdi dari kalangan org melayu..dan aku tahu di mana tempatnya..yg penting nya dia berpesan lagi 34 tahun lagi akan peperangan besar antara kafir dn org islam yg pertahankan kaabah..bersedialah kalian semua.

    BalasPadam
  30. Xkira Imam Mahdi dari mana..yang penting saudara kita di Palestin tidak di aniaya lagi oleh puak celaka zionis yahudi..mari sama2 kita bangun untuk menentang zionis Yahudi..sembelih puak laknat ni..xtahan tengok penderitaan saudara kita..anak kecil mati..bayangkan kalu penganiyaan ini berlaku pada keluarga kita sendiri..Ya Allah berilah kami kekuatan untuk menghancurkan yahudi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takbirrrrrrr Allahhhhuakhbarrrrr amin saudaraku .

      Padam
    2. Takbirrrrrrr Allahhhhuakhbarrrrr amin saudaraku .

      Padam
  31. Allahumma lakal hamdu wailaikal mushtaka waantal mustaa nuwalahaulawala quawataillabilla hil aliyulazim..

    BalasPadam
  32. Atas nama Allah..kenyataan diatas utk kabarkan kepada pencari kebenaran akan kehadiran beliau didunia ini..beliau adalah utusan Allah utk manusia dan jin utk akhir zaman

    http://www.bayan-noon.com/forumdisplay.php?27-English
    http://www.facebook.com/groups/imammahdi.banitamim/
    http://www.facebook.com/groups/220330141384079/
    http://www.facebook.com/groups/imammahdi.banitamim/files/

    BalasPadam
  33. Imam mahdi tak mungkin orang melayu ..imam mahdi orang khurasan di afganistan disitu dia akan muncul bersama panji hitam.. dan jika ditanya kepada nya dimana dia berasal .. jawapan nya timur .. bangsa apa ... timur... jangan berharap sama sekali mahdi itu orang melayu..

    BalasPadam
  34. BISMILLAH..masuk kubur....!jasad imam mahdi dalam kubur maka manusia akan memanggil nya dengan kuasa teori dalam kubur. KUASA AGAMA ISLAM ADALAH ALLAH S.W.T DAN HIDUP KEKAL MAKA UNTUK MELIHAT IMAM MAHDI WUJUD DALAM DUNIA INI YANG DI JANJIKAN ITU ADALAH KIAMAT KERANA DALAM SIFAT ALLAH S.W.T ADALAH IMAM. DIA LAH ALLAH S.W.T YANG MAHA ESA ADALAH IMAM SEMBAHAN RAJA MANUSIA YANG BERGELAR MAHDI MUKMIN DAN MUKMINAT YANG TIDAK ADA KUBUR DAN JASAD. MAKA TIDAK LAH PERLU MENCARI IMAM INI KERANA ALLAH S.W.T YANG TIADA JASAD ITU ADALAH AL-MAHDI DAN SEBAIK NYA HANYA MENANTIKAN AL-MASIH ISA a.s DAN KEMUNCULAN DAJJAL AL-MASIKH PADA TANDA KIAMAT SEPERTIMANA KELAHIRAN MUHAMMAD S.A.W YANG TIDAK PERNAH WUJUD DALAM KAMUS KEHIDUPAN AHLI KITAB YAHUDI TORAH DAN KRISTIAN BIBBLE. ALLAHU AHKBAR

    BalasPadam
  35. hebat saiful, banyak yg awk tahu ttg mahdi..mahdi mengamuk, mahdi masa dia kuar org kate dia dajjal.

    BalasPadam
  36. “Ketika kalian melihatnya (kehadiran Imam Mahdi), maka berbai’at-lah dengannya walaupun harus merangkak-rangkak di atas salju karena sesungguhnya dia adalah Khalifatullah Al-Mahdi.” (HR Abu Dawud 4074) beberapa tahun yang lalu kata "salju" untuk di timur tengah terasa aneh, saya pikir gak ada salju di sana. Tapi bulan Januari 2013 ini kita saksikan Palestina dan beberapa daerah di arab saudi bersalju. Apakah ini sebuah fenomena atau peristiwa biasa saja. tolong jawaban ditunggu. kalo itu fenomena artinya hadist yg awalnya terasa aneh, sekarang bukan hal aneh lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sepanjang sejarah tidak pernah berlaku,dan sangat tidak masuk akal untuk berlaku,tapi ia berlaku.kali pertama berlaku,salji turun di padang pasir terpanas di dunia,padang pasir sahara,pada 18 Februari,1979.apakah kejadian pada tarikh itu ada kaitan dengan kemunculan imam mahdi seperti hadis abu dawud itu?

      Padam
    2. IM seorang yg tegas tetapi pemurah juga gedung ilmu.... sama2lah berdoa supaya IM cepat muncul ... mintak lah petunjuk Allah swt jika berkehendak terutama ahlulbait....

      Padam
    3. Saudara Agus sebenarnya IMAM MADADI
      telah pun munul beliau berasal dari
      kelantan negeri serambi mekah.tempat tinggal nya d kampung chicha tinggi pasir mas.NAMANYA SYED AHMAD BAIJURI.

      Padam
    4. nama iman mahdi sayyid muhammad bin abdullah lah.. ibunya syarifah siti aminah masa dilantik di makah umurnya 33 tahun sama dengan umur penduduk ahli syurga dia adalah keturunan rasulullah yg ketujuh.. benderanya allah dan muhammad

      Padam
  37. imam bermaksud pemimpin,mahdi bermaksud membimbing,maksud lebih kurang pemimpin yang memberi bimbingan.dia muncul pada waktu sebahagian besar orang beriman berada dalam kebingungan.walau iman masih kuat dalam dada,tapi keliru bila berhadapan dengan musuh.ada pandang ke barat,ada yang ke timur,ada jadi nasionalis tegar,ada teruja sosialis,dan ramai ditunggang kuasa kapitalis.akibatnya,banyak negeri Islam terjual kepada musuh.pengampu yang bersekongkol mendapat laba jadi kaya-raya.orang kebanyakan jadi mangsa terumbang-ambing tanpa haluan.dalam waktu kritikal itu,tiba-tiba muncul seorang lelaki bergelar imam mengajak orang Islam jangan berkiblat ke barat atau timur,sebaliknya bersatu dalam Islam.kemunculannya yang mengejut itu akan mengejutkan dunia.Israel,kuasa-kuasa besar dunia,pemerintah yang pro-barat dan timur akan saling tolong-menolong memeranginya,walaupun mereka tidak dapat mengalahkannya.selepas berlalu beberapa masa,orang Islam yang murni fikirannya akan terbuka hati untuk mendapat bimbingan,sementara yang fikirannya berbelah bagi akan kekal terhuyung-hayang mencari kebenaran.satu tanda paling jelas dialah lelaki ditunggu-tunggu,bila dia isytihar jihad untuk bebaskan Baitulmaqdis dari bani Israel.kalau muncul orang itu,dialah pemimpin dijanjikan yang akan membimbing orang Islam kembali ke jalan yang betul.kalau anda ditakdirkan ada pada waktu itu,berdoalah moga Allah murnikan fikiranmu,kerana situasi amat menakutkan,sukar lagi mengelirukan.apapun, carilah dia walau terpaksa merangkak dari atas salji.

    BalasPadam
  38. Banyak yg memandang mahdi dari pandangan depan saja.cuba tengok dari pandangan belakang..nyata berbeza.. sebab tulah dajjal di katakan mahdi dan mahdi dikatakan dajjal..ini lah fitnah akhir zaman.

    BalasPadam
  39. Bismillahirrahmanirrahim...
    Saya orang melayu dari Kalimantan... ternyata bahasa melayu di kalimantan agak beda sikit dari bahasa melayu di Malaysia... Tapi saya tetap paham kok...

    Saya mau cerita nih...
    Saya dulu pernah bermimpi Imam mahdi 2 kali.
    Mimpi pertama, ciri2nya langit warna merah dan terjadi peperangan imam mahdi vs dajjal dan tentara muslim lainnya..
    Mimpi kedua, ciri2nya di daerah es, imam mahdi vs dajjal juga. dan di dalam mimpi tersebut aq diberitahukan bahwa aku akan mengalami mimpi tentang imam mahdi untuk yg ketiga kalinya, tapi sampai sekarang saya masih belum mendapatkan mimpi yg ketiga...

    Apakah ada arti dari mimpi tersebut? atau cuma berasal dari Tipu daya setan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebagai saranan kalau nak tahu mimpi itu benar atau tidak silalah sembahyang istiqarah atau sembahyng hajat minta allah taala bagi petunjuk samaada mimpi itu benar atau tidak.

      Padam
  40. Assalam Mu'alaikum...!
    Saya Raikhal Bin Sabiran...
    saya nak mengulas sedikit tentang "IMAM MAHDI"...
    Bagi saya, "IMAM MAHDI" memang telah muncul tetapi kedatangan "BELIAU", bukanya untuk berdakwa... Tetapi, untuk membawa "KEBENARAN" kepada semua agama...
    "IMAM MAHDI" bukanya nak buat "PERBEZAAN" di antara "AGAMA"...
    Tetapi "BELIAU", hanya memberi petunjuk benar ke atas setiap "PERSOALAN" kita menganai "AGAMA" masing2...
    Dan kita r yang akan "MENILAI" sama ada benar atau tidak...
    Besar kemngkinan "IMAM MAHDI" membawa kebenaran seperti, ape yang telah di kemukakan oleh "NABI ISA (AS)"...
    Dan salah satu yang boleh mengelirukan, adalah, tentang Imam Mahdi dan Nabi Isa (AS)...
    Kedatangan Imam Mahdi yang sebenar, BESAR KEMUNGKINAN akan di anggap sebagai "Nabi Isa (AS)...Dan yang di anggap IMAM MAHDI sebelumya,akan di angap sebagai "Nabi Isa (AS)...

    Pada hakikatya, KEDUA-DUA yang di nanti-nantikan oleh yang menanti, "TENTANG KEMUNCULAN", Imam Mahdi dan Nabi Isa (AS) adalah, "SATU (SAMA)"...

    Masih ingat kah, kita PERISTIWA berlaku tentang cerita "Nabi Musa (AS) dan Nabi Harun (AS)? bukan kah Nabi Harun (AS), sebagai Nabi, atas PERMINTAAN DOA (Nabi Musa (AS) kepada TUHAN yang Maha Esah?

    Tetapi, tentang Nabi Isa (AS) dan Imam Mahdi, ada sedikit "PERBEZAAN" dari cerita Nabi Musa (AS)...

    Imam Mahdi, (SEORANG LELAKI MUDA) yang akan di ISTILAH dalam satu malam oleh (Tuhan)...
    Dan tidak akan ada lain lagi selainya, kecuali, yang "PALSU" di reka untuk KEPENTINGAN...

    Bagai mana nak "MENGATAHUI" yang Imam Mahdi adalah yang sebenarya..?
    Sudah pasti TUHAN telah kurniakanya yang tidak ada dengan makhluk yang lain...
    Salah satunya KURNIAAN BELIAU;
    1- CAHAYAH sebesar bola golf/bola tennis berbentuk bintang boleh di lihat oleh sesiapa sahaja di atas langit, pada saat BELIAU (Imam Mahdi) ingin melihatnya (memanggilnya)...
    2- BELIAU akan sentiasa MUDA (Seperti Umur baru 10 tahun lebih) walaupun dah berumur tinggi...
    3- BELIAU setiap kali MELINTAS di kawasan pokok, anda boleh lihat, setiap pokok BERGOYANG seolah-olah sujud DENGANYA
    4- BELIAU boleh MENGAWAL angin kuat, MENSURUTKAN banjir, MEMBERHINTIKAN hujan, MEMENDUNGKAN cuaca, tetapi, BELIAU tidak boleh MENDATANGKAN angin kuat dan tidak boleh MERUNUNKANKAN hujan...
    Sebap beliau bukan untuk membawa KEROSAKAN tetapi, untuk membawa KEBAIKAN...



    Sekian Terima Kasih...!

    BalasPadam
  41. Tunggu je lah imam muncul...sebelum baginda dibaiah, al mansur akan memimpin umat islam...nusantara la tapak kemunculan al mansur...insya allah amin....

    BalasPadam
  42. Assalam Mu'aikum..!
    Apa kah, pada saat "IMAM MAHDI" mengaku bahawa "DIA" lah yang di "NANTIKAN", kita akan trus "PERCAYAH"?
    Sudah pasti "TIDAK"...
    Dan "BELIAU" pun, tidak akan "PERCAYAH" begitu sahaja yang sebenarnya "BELIAU" adalah (IMAM MAHDI)... sebap "IMAM MAHDI" hanya satu dalam "DUNIA", dalam "ALAM SEMESTA",dalam "AKHIRAT", dan segala "PENCIPTAAN" (TUHAN)...
    Kesemuanya boleh "JADI" salah satu di antara, sebagai "BELIAU"...

    Tetapi, "BELIAU" kena tunduk ke atas ("TUHAN YANG MAHA ESAH") yang "DIA" adalah (IMAM MAHDI) yang sebenar...
    "SESUNGGUNYA, (TUHAN ITU MAHA ADIL SERTA MAHA MENGATAHUI, APE YANG KAMU TIDAK KETAHUI)"...


    Sekian Terimah Kasih..!




    BalasPadam
  43. Sila "PERIKSA" perkara ni sama ada "BENAR" atau "TIDAK"...
    "BELIAU" pernah, buat keputusan untuk nk ke INDONESIA dengan cara yang kurang "BAIK"... Dia tidak ada "ONGKOS" untuk pergi ke INDONESIA... Dia bukanya tiada "DUIT" untuk pergi ke sana cuma, "DIA" takut banyak pertanyaan/kecurigaan dari "KELUARGA"...
    Jadi, "BELIAU" pernah bernekad naik "BAS" dari Kota Kinabalu ke Sandakan tanpa "APE2" keterangan dan berniat untuk di tangkap agar di kirim ke INDONESIA...
    Setelah, di kawasan "CHECKING", "BELIAU" di tahan sebap tidak memiliki ape2 "DOCUMENT"...
    "DIA" di tanya nk ke mana?
    "DIA" menjawap, "aku nk ke Indonesia MENCARI IBU"... "DIA" berkata tidak benar agar tidak banyak "PERSOALAN" kepadanya...
    Mereka bertanya lg...
    Awak ni PREMPUAN KE LELAKI, SIAPA NAMA dan BRAPA UMUR?...
    DIA menjawap, AKU LELAKI, NAMA AKU MAHADI, DAN AKU BARU 11 tahun... (UMUR DIA SEBENAR 30 tahun...
    Tidak lama kemudian, "DIA" telah di bebaskan pada waktu jgk... Dan dia telah sambung naik bas dengan bantuan "ASKAR" yang menahanya...
    "ASKAR" tu berkata kepadanya sambil "BELIAU" naik bas... Askar tu cakap, "Aku tidak, sangka, masih ada orang "SEJUJUR" awk...

    Kepada yang tidak percayah...
    Sila lah "SIASAT" ni...
    DEMI TUHAN, Saya berkata benar PERKARA ni pernah terjadi, pada bulan May 2012...

    Sekian Terimah Kasih..!

    BalasPadam
  44. Jika ingin bertemu dengan IM maka hendaklah kita mohon kepada Allah....

    BalasPadam
  45. http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?11492-Wahai-Kaum-Muslimin-Sesungguhnya-Planet-Hukuman-Telah-Tampak-Semakin-Mendekati-Bumi

    bacalah peringatan dan kedatangan azab utk manusia kerana kehidupan manusia telah berakhir pada 14 ramadhan 2005..di waktu itu telah berlaku gerhana bulan dan waktu yg sama berlakunya gerhana bulan semasa pencittaan alam semesta pada 14 ramadhan tahun 1..Imam nasser muhammad adalah imam mahdi ..khlaifah Allah yg akhir utk manusia dan jin ..baca bayan beliau di www.mahdi-alumma.com atau www.bayan-noon.com

    BalasPadam
  46. Salam.. agak2 korang, imam mahdi muncul dari politik tak??

    I dont think so.. tapi korang tengoklah orang melayu islam kita

    yg berpecah belah disebabkan politik. Maka benarlah hadith

    rasulullah. Pada akhir zaman ni banyak umat islam berlidah

    yahudi. Fitnah memfitnah dah menjadi mainan politik. Sudahnya

    umat islam berpecah angkara umat islam sendiri disebabkan

    perbezaan parti politik. Imam mahadi adalah pemimpin sejati

    umat islam diakhir zaman ini. Bukan pemimpin politik yg korang

    semua taksubkan tu.. wallahuaalam.. Semoga Allah beri kita

    petunjuk. Kemunculan imam mahdi urusan yg Khaliq, ya Maha

    Mengetahui.. Kita sesama saudara janganlah bergaduh lagi...

    BalasPadam
  47. DEMI KEBENARAN ALLAH YANG SEBENAR-BENARNYA,daku memohon izin dariMU yaALLAH untuk melayari ' wafatabadi.blogspot.com 'daku pohon dengan sebenar-benar permohonan agar daku dapat berfikir dengan fikiranMU,bersamaMU..Syukur Terimakasih yaALLAH..saudara2 yg dkasihi,skiranya anda seorang insan yg benar2 mcari KEBENARAN,luangkanlah masa anda krn sesungguhnya kita semua sudah kesuntukan masa,PERCAYALAH!!!hanya kpd anda para pencari KEBENARAN!!!Salam kasihsayang..adam7

    BalasPadam
  48. bacalah sehingga kesudahannya agar anda dapat memahami dengan sehalus2nya,PERCAYALAH..Salam kasihsayang..adam7

    BalasPadam
  49. Sudah terbukti mursid Allah,bertaraf mujadid wali telah datang..pasti al mahdi!!!
    Ajaran!
    Kenal Allah sbenar2nya!
    Solat hanya pertemuan dgn Allah!
    Wuduk..penyucian rohani,dan kesyukuran pd jasat!
    Jgn pijak sejadah gambar,mekah,masjid nabi!
    Dajal..manusia sdiri..bkn dgn mata hati!!!
    Yakjuk makjuk..manusia sendiri hawa nafsu!!!
    Matahari terbit dari barat,tipu daya dunia,oleh yahudi!!
    Korban hanyalah nama Allah!!!mana ada guna nama org,dlm korban,aqikah!!
    Zakat pd yg fakir!!!bkn pd masjid
    Perang bkn dgn senjata!!!hawa nafsu
    Zulkarnian!!!syariat,tauhid benting tinggi telah tdk mengenal Allah!!
    Tanah milik Allah.!!!mana hak manusia dberi penama!!!
    iblis,syaitan,jin,berbalik kpd manusia itu juga!!!
    Surga pertemuan kembali hakikat kejadiaan dr Allah!!!
    Neraka itu dunia belaka!!kembali kpd kejadian haiwan berputar shgga 83 kali!!!haiwan!
    Kiamat..matinya manusia kerana x mengenal Allah,besarnya kemurkaan bencana Allah!!!dunia kekal jua!!!
    Akhirat perjalanan ketika hidup!!!kesudahan masyar dsisi Allah.!!!
    Tiada seksaan kubur!!!dunia telah menjadi saksi..untk kembali kpd yg hak!!!
    Muhammad itu kekal..kyataan Allah!!!
    Allah bkn datas dbwah!!!dlm kamu itu kyataan aku!!!jiwa,roh,rasa!!!
    Islam itu kejadian yg aman,kembali jiwa2 yg tenang!!!
    Kafir itu kegelapan..lupa yg meliputi adalah dari kejadiaannya jua!!!
    Imam mahdi..itu petunjuk,pembersihan dari allah jua..bkn pembunuhan dgn pedang..hawa nafsu jua taruhan!!!
    ALLAH YG UJUD..KENYATAANYA KPD 2 KEJADIAN PILIHAN YANG HAK DAN BATIL..ESA TUNGGAL DIA JUA!!!dulu rasul,nabi2 wahyu,skarang wali.karamah,ia jua!!!petunjuk telah dtng dkala tipu daya dunia,ksyirikan,pembunuhan,keegoan,hasat,kekerasan!!maka tiadalah mereka kenal akan aku yg lembut,lg halus di arash mukmim kesabaran dan kebersihan..imam mahdi petunjuk kpd kami..utk mgenal Allah..SUFI SAMRAT HAZRAT MAHBUB E KHODA MADDAZIHULLUL ALI..( ARAMBAG MOTHTIJIL DHAKA)WWW.DEWANBAGSHARIF.COM
    Inilah imam mahdi!!!bertemulah kalian dmi kyataan2 kbenaran2 Allah,rasul saw!!!

    BalasPadam
  50. Kebykan sama yg kami pelajari dari imam mahdi...pertemuan dan kaedah yg dsampaikan kpd manusia ini!!!Mahluk yg telah mensyirikan Allah!!!dgn tipu daya dunia!!!nafsu!!!
    Www.dewanbaghsharif.com

    BalasPadam
  51. Tunggulah kalian al mahdi...tipu daya zaman,bangsa,arab,yazid,konfirasi!!!agama,amalan!!!ikutlah kitab,bacaan,rujukan,iq yg tinggi kesudahan itulah musuh utama yg dgelar dajjal!!
    Maka kalian lupa tauhid.syariat,tasawuf..mustahil diberi dan dibuka hijab2 keesaan Allah.!!!
    Datang kalian,x percaya,sepertimana Allah menyatakan nabi2,rasul2,wali2 untk mengenal yg hak dan batil...cuma kalian tersedar ia telah pergi..cuma amalan dari peningalan kitab2 yg dihalusi dgn kesucian...tanpa mengenal diri yg telah dnyatakan oleh Allah ketika ini!!!itulah manusia yg dhanyutkan oleh akal,hawa nafsu!!!kekotoran!!!!bkn dgn kelembutan pembersihah sebenarya2!!!

    BalasPadam
  52. THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)
    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions (Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The word “Duli Yang Maha Mulia” is a blasphemous word, only for ALLAH yet used by them.
    The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters ,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu)
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’

    BalasPadam
  53. This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
    As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.
    Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”
    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.
    Dan MAHADI itu akan datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.
    AMIN

    BalasPadam
  54. Mahdi akan muncul tapi lambat lagi paling kurang pada tahun 2023 .. masa tu teknologi dah musnah .. semua hidup seperti zaman 1940an.. ini kerana jika di lihat pada manusia dari kecil tak tahu apa2 dan kembali nyayuk atau lupa apabila sudah tua...ini akan terjadi kepada dunia.

    BalasPadam
  55. berangan tau pasal imam mahdi.mimpila apa la.ko isap pil kuda ke?

    BalasPadam
  56. imam mahadi dikatakan mempunyai sifat2 Rasulullah. adakah masuk akal jika dikatakan beliau sebagai bengis dan ganas terutama kepada umat islam sendiri. sebagamana Rasullah beliau amat tegas tetapi tidak ganas. bagaimanakah beliau mahu menjadi pemimpin yang adil dan dikasihi oleh umat manusia jika sifat2 mazmumah seperti nafsu al-amarah tidak dapat beliau hakisi.
    apa pun beliau akan berpegang teguh kepada rukun2 iman dan rukun2 Islam. seandainya ada yang mengaku sebagai imam mahdi dengan menggugur atau menambah rukun2 tersebut maka sebenarnya dia telah berguru dengan iblis kerana selain dari rupa Nabi Muhammad SAW kesemuanya boleh diserupai oleh iblis.
    ingatlah bahawa iblis telah wujud semenjak adanya Nabi Adam dan tidak mati. beliau mengenali setiap nabi2 dan rasul2 serta mengetahui ilmu atau agama yang telah diturunkan semenjak kejadian Nabi Adam lagi. ketahuilah bahawa hanya rukun2 yang diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW yang menjadi benteng umat Islam sehingga hari kiamat.

    BalasPadam
  57. semestinya imam mahdi seorang sayed keturunan Rasulullah dari jalur anaknda baginda Fatimah.terang2 dalam hampir kebanyakan hadis berkaitan imam mahdi menggambarkan wajahnya memiliki dahi yg luas,bulu kening yg tebal,hidungnya tinggi dan mancung,dan hadis paling terkenal,ada tahi lalat di pipi kanannya.dia akan akan muncul dari sebelah timur,sebelah timur bermakna dari sebelah timur madinah di mana Rasululah berada pada ketika baginda menceritakan mengenainya.terkenal dalam sejarah,disebut dlm beberapa hadis,iaitu kemunculannya disertai panji-panji hitam dari khurasan,sebuah wilayah bersempadan antara iran dan afghanistan.apa agaknya makna di sebalik metafora panji-panji hitam?panji bermaksud bendera?atau warna hitam akan jelas kelihatan di dada2 akhbar atau kaca televisyen yg dipakai oleh pengikut2 imam mahdi ketika mereka dirakam oleh wartawan2 pada masa itu utk menyambut kedatangan imam mahdi?tetapi dengan segala tanda2 yg diberi,apabila benar2 muncul imam mahdi di kaca tv anda,seorang pemimpin besar bertaraf dunia,yg luas dahinya,tebal alis matanya,mancung hidungnya dan bertahi lalat di pipi kanannya,muncul dari daerah2 di sebelah wilayah bergelar khurasan,yg muncul pada waktu pemerintahan diktator kejam sedang berkuasa,dan dia akan menggantikan zaman kekejaman itu dengan keadilan..adakah anda akan mengenali beliau?atau mungkinkah anda akibat terpengaruh dengan media Dajjal,akan turut terjebak menjadi pengkritik imam mahdi yg terulung hanya kerana anda tidak sekali2 menyangka beliau itu adalah imam mahdi!

    BalasPadam
  58. Imam Mahdi orang Melayu, bukan orang Indon..

    BalasPadam
  59. Agama islam bukan magik-magik tapi logik.

    BalasPadam
  60. x kira lah dri bangsa mana.yg penting dia dr keturunan rasulullah dan meyatukan seluruh umat islam.aku org Malaysia,dan aku thu di Indonesia pelbagai fitnah di lemparkan kepada Malaysia utk melaga2kan 2 saudara serumpun.bg aku,x kira la indon ke,malay ke,arab,perancis England,cina,asal agamanya islam,kitab dan solat yg sama dngn aku.mereka saudara aku.

    BalasPadam
  61. assalaimulaikum....anna menyeru saudara sekelian sila buka laman ini dan buat penilaian apa yang patut.. http://mfa313.webs.com/

    BalasPadam
  62. IMAM MAHDI BUKAN DARI JALUR SITI FATIMAH ZAHARAH..

    (1) Saka-Baka dari bonda Siti Khodijah dgn Rasulullah SAW maka lahirlah Sayyedina Hussein. Hanya dari Nasab Lineage Sayyedina AlHussein itu jua yg layak memakei title AsSayyed / Syed / Raden / Habib / Gusti / Daeng / Tuan dsbnya.

    (2) Saka-Baka dari Siti Fatimah Zaharah dgn Imam Ali maka lahirlah Hassan AsSyariff. Imam Mahdi AS tidak akan bangkit dari rohim Siti Fatimah Zaharah. Makanya Imam Mahdi tidak akan terbit dari jalur Imam Hassan AsSyariff....

    Makanya Ahlulbait Imam Mahdi AS hanya akan bangkit dari jalur Nasab DNA Imam Sayyedina Hussein AS. Sebabnya Imam Sayyedina Hussein AS sebener2nya dia "ANAK MUKJIZAT NABI".....

    BalasPadam
  63. PERSOALANNYA : ADAKAH IMAM MAHDI AS (AKA RATU ADIL SEJATI) SUDAH MUNCOL..??

    Jawabannya : Sudah.. Ahlulbait Sayyedina Imam Mahdi AS sudah muncol sebanyak 2 kali. Kemunculannya kali yg Ke3 itu yg paling dinanti2 oleh pencinta2 AlMahdi, tetapi sangat2 digeruni oleh musuh2nya dari Sang Dajjal AlMasikh serta sekutu2nya dari Makhlok Perosak Sang Yakjod Makjod & their Gangs...

    Permulaan dan pertengahan kemuncolannya sebanyak 2 kali itu - dimanakah tempatnya, kapankah tahun waktunya..?? Ngak tahu, Allah jua Yg Maha Tahu... Maka kemunculannya kali yg Ke3 itu, akan berlaku huru-hara, antaranya akan berlaku "Kiamat Kecil", akibatnya ramei manusia Dajjal yg kojol mati.... Apakah dari sini bisa menular bibit2 meletusnya Perang Armageddon ato WWIII...??? Allahu'alem....

    Dalil2nya kemuncolan 3 kali Sang Ratu Adil itu, ada tersurat dlm AlQuran AlHakim pada satu Surah yg paling tersembunyi. Makanya pada satu Surah yg paling tersembunyi itu, terpendem klu2 teka-teki kata-kunci perihal kedatangannya sebanyak 3 kali itu, serta Mukjizat2nya yg mahu dulu dicari diperhati...

    The New 21st Century was started in year 2001 (The Year Of The Karmic Snake). Once the Snake uncoiled, he will attack with no mercy. Only the Super Magician who will tame the dangerous Snake. But who is he..?? He is the Bloodline of Imam Sayyedina Hussein AS - The Miracle Son Of Prophet Muhammad SAW. He is aka "THE SERPENT CHARMER".....

    ..... WALLAHU'ALEM .....

    BalasPadam
  64. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Di dalam Naskah Hadis Riwayat Abu Daud dan Hakim - “Al-Mahdi berasal dari keturunanku, berkening lebar, berhidung panjang dan mancung, ...”

    PADA pandangan akudtgdrpantek @ ADDP, ciri ciri rupa paras Imam Mahdi yang dijelaskan oleh Riwayat Hadis tersebut itu adalah merupakan ciri ciri "KESEMPURNAAN" rupa paras "ROHANI" Imam Mahdi @ Muhamad bin Abdullah di Dunia sana, dan BUKANNYA di Dunia sini!!! Dimaklumkan. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    BalasPadam
  65. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  66. ABAD KE21 BERMULA KEBANGKITAN IMAM MAHDI AS : The New 21st Century was started in year 2001 (The Year Of The Karmic Snake). Once the Snake uncoiled, he will attack with no mercy. Only the Super Magician who will tame the dangerous Snake. But who is he..?? He is the descendant from the Bloodline of Imam Sayyedina Hussein AS - The Miracle Son Of Prophet Muhammad SAW. He is aka "The Serpent Charmer". He is the keeper of The Royal Star "The Aldebaran"..

    ADAKAH IMAM MAHDI AS SUDAH MUNCOL??? : Pada Gelombang Pertama kemasukan Islam keNusantara dan keChina telah dibawa dari Bumi Arab dan dikembangkan oleh 7 beradik Ahlulbait, dinamakan mereka itu Wali 7. Kini Ahlulbait Nasab Wali 7 telah berkembang berjutaan jumlah mereka itu diNusantara hingga diChina. Hanya Nasab mereka itu jua yg dinamakan Bani Tamim. Salah seorang dari Ahlulbait Bani Tamim itu telah dinobatkan sebagei Ratu Adil Sejati, aka Imam AlMahdi AlMahdi AS.

    SALAH SATU PETANDA IMAM MAHDI AS SUDAH MUNCOL : Hingga kini sudah melebehi 1,300 tahun Wali 7 telah wafat kembali keRahmatullah, AlFatehah kepada Tok2 Habib Wali 7. Mereka telah dimaqamkan bertaburan dinegeri2 tertentu diNusantara hingga diChina. Salah satu syarat kebangkitan Imam AlMahdi AS, dia wajib mendapat restu dari leluhur2nya Ahlulbait2 Wali 7. Sebagei tanda hurmat Imam AlMahdi AS serta Bani Tamim pimpinannya, kepada leluhur2nya Tok2 Habib Wali 7, maqam2 mereka telah pun dibaikpuleh diupgraded mengikut selayaknya, sebagei Pewaris Sah Nasab Nabi SAW. Apakah buktinya? Selamat mencari...

    ..... WALLAHU'ALEM .....

    BalasPadam
  67. Imam Mahadi adalah orang Pathan dari Afghanistan yg berketurunan Nabi Muhammad SAW & banyak menjelajah dari satu negara ke satu negara termasuk Malaysia, Indonesia & Thailand. Beliau arif dgn jalan2 menuju Arab, Madinah, Mekah, Iran etc sebab itu tentera/agent Dajjal tak pernah berjaya mengesan beliau. Bani Tamim pula adalah sekumpulan lelaki terpilih yg amat warak yg berasal dari Kepulauan Melayu (Indonesia, Malaysia, Brunei, Thailand etc) bergabung & berkumpul di Khurasan sambil membawa bendara kepunyaan Nabi Muhammad SAW yg diamanatkan dulu dari sahabat2 baginda bila mereka berlabuh di Indonesia & Malaysia khususnya..semua dalam simpanan Sultan2 di Malaysia mungkin Brunei. Memang sangkaan US tentang Imam Mahadi yg asalnya dari Afghanistan adalah benar tapi Allah Maha Hebat...tak ada sesiapa pun boleh melawan takdir yg ditetapkan. Walau dunia tinggal sehari, Allah akan panjangkan sehingga kedatangan Imam Mahadi.
    Alhena Deen - FB

    BalasPadam
  68. Daripada Ibnu Umar r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda, “ Sesungguhnya Allah mengangkat dunia bagiku, maka aku memandang kepada dunia masa depan dan hingga kepada perkara-perkara yang akan berlaku sampai hari kiamat, sebagaimana aku memandang kepada tapak tanganku ini jelas daripada Allah, Allah bukakan kepada Satria Piningit sebagaimana Allah dedahkan kepada nabi-nabi sebelum Satria Piningit.”

    BalasPadam
  69. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
    DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR


    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    BalasPadam
  70. "Sesungguhnya semisal (penciptaan) Satria Piningit di sisi Allah, adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Satria Piningit dari manusia, kemudian Allah berfirman kepada manusia: "Jadilah" maka jadilah dia Satria Piningit." (QS Ali-Imran 3:59)
    "(Ingatlah) ketika Tuhan berfirman kepada manusia: "Sesungguhnya Aku menciptakan Satria Piningit dari manusia. Maka apabila telah Kusempurnakan kejadian Satria Piningit dan Kutiupkan kepada Satria Piningit Roh-Ku; maka hendaklah kamu tersungkur dengan bersujud kepada Satria Piningit." (QS. Shaad' 38:71-72)
    Ingatlah ketika Tuhan berfirman kepada para manusia, "Sesungguhnya Aku menjadikan Satria Piningit seorang khalifah di muka bumi.'" Manusia bertanya, "Mengapa Tuhan menjadikan Satria Piningit khalifah di bumi ini orang yang akan membuat kerusakan pada bumi dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Tuhan dan sucikan nama Tuhan!" (Al-Baqarah: 30)
    "maka Kami mengadakan tabir cermin bagi mereka; lalu Kami mengutus roh Kami kepada Satria Piningit, maka Satria Piningit menjelma manusia yang sempurna di hadapan mereka." (QS Maryam 19:17)
    "Pada hari ini telah Kusempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-ridhai Satria Piningit itu jadi anugerah agamamu" (T-QS. Al-Maa'idah' 5:3)
    "Dan ketika Muhammad berkata: "Hai Bani Adam, sesungguhnya aku adalah utusan Allah kepadamu, membenarkan kitab sebelumku, yaitu Kitab Suci, dan memberi khabar gembira dengan seorang Rasul yang datang sesudahku, yang bernama Satria Piningit." (QS Ash-Shaff' 61:6)
    13:52 Maka berkatalah Yesus kepada mereka: "Karena itu sebagai seorang Ahli Kitab Suci yang menerima pelajaran dari Allah, Satria Piningit itu seumpama tuan rumah yang mengeluarkan pemahaman firman yang baru dari yang lama dari perbendaharaan."(ALKITAB MATIUS)
    "Hai Satria Piningit, ambillah Kitab Suci itu dengan sungguh-sungguh. Dan Kami berikan kepada Satria Piningit hikmah selagi ia masih kanak-kanak, dan rasa belas kasih yang mendalam dari sisi Kami dan kesucian. Dan Satria Piningit adalah seorang yang bertakwa, dan seorang yang berbakti kepada kedua orang tua, dan bukanlah Satria Piningit orang yang sombong lagi durhaka. Kesejahteraan atas diri Satria Piningit pada hari ia dilahirkan dan pada hari ia hidup dan pada hari ia bangkit hidup kembali." (QS Maryam 13:12-15)
    "Sesungguhnya yang disisi Allah hanyalah Satria Piningit. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab Suci kecuali sesudah datang pengetahuan Satria Piningit kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya." (T-QS. Ali-Imran' 3:19)
    " Wahai ahlul-kitab suci! Marilah kemari! Kepada kalimah yang sama di antara kami dan di antara kamu.” (pangkal ayat 64).
    (65) Wahai ahlul-kitab suci! Mengapa kamu bersilang-sengketa tentang Satria Piningit? Padahal tidaklah diturunkan Taurat, Injil dan AlQuran, melainkan tentang Satria Piningit? Apakah kamu tidak berfikir?
    (66) Ingatlah! Kamu ini adalah orang-orang yang pernah berbantahan dari hal kitab suci! yang ada pengetahuan pada kamu, tetapi sekarang mengapa kamu berbantah¬an dalam hal Satria Piningit yang tidak ada pengetahuan pada kamu? Dan Satria Piningit itu mengetahui kitab suci, sedangkan kamu tidaklah mengetahui
    "Bagi tiap-tiap umat telah Kami tetapkan syari'at tertentu yang umat lakukan, maka janganlah sekali-kali umat membantah Satria Piningit dalam urusan ini dan serulah dalam Tuhanmu. Sesungguhnya Satria Piningit benar-benar berada pada jalan yang lurus." (QS. Al-Hajj' 22:67)

    BalasPadam
  71. Budha Telah Menggambarkan Satria Piningit Datang
    Nama Budha pertama kali dipakai oleh Sidharta Gautama atau sakyamuni sebagai pendiri Budha. Nama Budha pertengahan tidak dipakai oleh Nabi Muhammad . Nama Budha terakhir kali dipakai Satria Piningit Arti Budha Satria Piningit ada banyak sekali antara lain "Yang Telah Sadar, Satria Piningit Sang Penemu Kebenaran(Bujjhita), Satria Piningit yang telah mencapai Penerangan Sempurna, Satria Piningit yang memberikan penerangan (Bodhita) dari generasi ke generasi,
    Tapi siapa pun dia Sang Budha, ada hal yang menarik dimana di dalam beberapa ayat dalam Kitab Budha terdapat beberapa penggambaran dengan sosok Sang Budha. Seperti halnya kaum Muslim ketahui, Tuhan telah memberikan firman-Nya kepada Nabi Muhammad yang pada Kitab Suci yang terdahulu yang sekarang mungkin sudah tercampur dengan tulisan manusia. Hal ini telah diungkap oleh seorang ulama Islam yaitu Dr Zakir. Dalam tulisannya beliau menulis beberapa hal sebagai berikut
    Menurut Chakkavatti Sinhnad Suttanta D. III, 76:
    "Akan muncul di dunia seorang Budha Maitreya (yang baik hati) bernama Satria Piningit, seorang yang suci dan kuat, yang tercerahkan, penuh kebajikan dalam tingkah laku, tepat, dan mengenal alam semesta "
    "Apa yang telah dinyatakan oleh pengetahuan supernatural milik Satria Piningit akan di terbitkan ke seluruh alam semesta. Satria Piningit mengkotbahkan agama, mulia dalam keaslian, mulia pada puncak, mulia pada tujuan, dalam jiwa dan tulisan. Satria Piningit memproklamasikan kehidupan religius, murni dan sempurna sepenuhnya, seperti saat Nabi Muhammad mengkotbahkan agama dan memproklamasikan semacam kehidupan religius. Satria Piningit membuat masyarakat religius berjumlah ribuan, seperti saat Nabi Muhammad membentuk masyarakat yang berjumlah ratusan".
    Hal ini menurut Sacred Books of the East volume 35 pg. 225:
    “Aku bukanlah Budha satu-satunya yang berkuasa dalam memerintah dan mengatur. Setelahku ada Budha Maitreya yang lain, bernama “Satria Piningit” yang penuh kebajikan datang. Aku sekarang hanya memimpin ratusan, sedangkan Satria Piningit memimpin ribuan.“
    Ananda bertanya kepada Yang Terberkati : "siapa yang mengajar kami setelah engkau pergi?".
    Yang Terberkati menjawab:"Aku bukanlah Budha pertama yang datang di atas bumi dan tidak akan menjadi yang terakhir. Pada waktu nanti seorang Budha Satria Piningit muncul di dunia, yang suci, yang sangat tercerahkan,, penuh kebajikan dalam laku, tepat, mengenal alam semesta, seorang pemimpin yang tak tertandingi manusia. Satria Piningit mengungkapkan kepada anda kebenaran abadi yang sama yang saya ajarkan. Satria Piningit mengkotbahkan agama, bersifat mulia, mulia pada puncak dan mulia pada tujuan. Satria Piningit mendeklarasikan suatu kehidupan beragama, sepenuhnya sempurna dan murni seperti sekarang saya nyatakan. Murid-murid Satria Piningit berjumlah ribuan sedangkan muridku hanya ratusan."
    Ananda bertanya:"Bagaimana kita mengenal Satria Piningit?"
    Yang Terberkati menjawab : "Satria Piningit dikenal sebagai Maitreya".
    Kata Sansekerta ‘Maitreya’ atau ekuivalen dalam bahasa Pali “Metteyya” berarti mencintai, penuh kasih, penuh belas kasih dan murah hati. Hal ini juga berarti kebaikan dan keramahan, simpati, dll Satu kata Arab yang setara dengan semua kata-kata ini adalah ‘Rahmat’. Dalam Surah Al-Anbiya:
    "Kami tidak mengutus Satria Piningit, melainkan sebagai rahmat bagi semua makhluk (QS 21:107)
    Menurut Sacred Books of the East, volume 11, pg36 Maha-Parinibbana Sutta chapter 2-32:
    "Satria Piningit memberitakan kebenaran tanpa membuat perbedaan antara doktrin exoteris dan isoteris dalam hal kebenaran, Ananda, Tataghata bukan seperti guru yang memiliki kepalan tertutup yang merahasiakan sesuatu di belakang".
    "Maka berilah peringatan, karena sesungguhnya Satria Piningit hanyalah orang yang memberi peringatan (QS 88:21)

    BalasPadam
  72. Maaf gangu pada renungan sy..jika sudah tertulis ia past..kita pula munkin perlu dlm dlm dan dlm pada lautan Ahad.. Tanam di jiwa andai di mendan tempur nanti kita hmpir terbunuh..saat itu kita hanya bisa mengankat sebelah tangan sahaja...namun bangkit lah!!! Menyerang!!! Wlpn telah di kepung musuh..sekalipun jalan nya mati (LEBURRR DLM AHAD ) ini sekadar kata2 anak jahil aja (Bersatu) .

    BalasPadam
  73. Maaf gangu pada renungan sy..jika sudah tertulis ia past..kita pula munkin perlu dlm dlm dan dlm pada lautan Ahad.. Tanam di jiwa andai di mendan tempur nanti kita hmpir terbunuh..saat itu kita hanya bisa mengankat sebelah tangan sahaja...namun bangkit lah!!! Menyerang!!! Wlpn telah di kepung musuh..sekalipun jalan nya mati (LEBURRR DLM AHAD ) ini sekadar kata2 anak jahil aja (Bersatu) .

    BalasPadam
  74. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  75. Insha Allah..sesama mencari dan menunggu AlMahdi..akan ditemui dan ditemukan mereka yang mencari.

    BalasPadam
  76. Insha Allah..sesama mencari dan menunggu AlMahdi..akan ditemui dan ditemukan mereka yang mencari.

    BalasPadam
  77. Al mahdi cucu dari salah seorang 9 wali...

    BalasPadam
  78. Mau tau prediksi Togel SYDNEY/ SYD yang jitu dan akurat ?
    Hanya di Armani69.com dan Armani777.com yang menyediakan semua itu.
    Langsung saja di Cek Prediksi Togel SYD Jitu Hari ini:

    Sumber Armani69.com :
    Bocoran Prediksi Togel Hongkong Hari Ini Rabu 11 September 2019

    Sumber Armani777.com :
    Bocoran Prediksi Togel Hongkong Hari Ini Rabu 11 September 2019

    BalasPadam
  79. Warung Poker 188 Adalah salah satu situs judi dengan jenis poker dan domino yang berbasis IDN,Sudah tidak diragukan lagi untuk kepercayaan dan kemenangan yang didapat dari seluruh member yang menjadi pemain setia di situs kami.

    *1 User ID 7 Permainan:
    - Poker
    - Domino
    - Ceme
    - Capsa
    - Ceme Keliling
    - Super Ten
    - Omaha

    *Minimal deposit & withdraw
    - Minimal Deposit 10.000
    - Minimal Withdraw 50.000

    *Bonus Terbesar
    - Bonus New Member 10.000
    - Bonus Deposit Harian 5.000
    - Bonus Rollingan/Turn Over 0.3%
    - Bonus Referral 10%

    *Link Utama :
    - jagatpoker88.com

    *Link Alternatif :
    - jagatpoker88.life
    - jagatpoker88.site
    - jagatpoker88.com

    BalasPadam
  80. I am Imam (Founder) al (the) Mahdi (Mahdism/Matheism)

    Here is the proof:

    Definition of Law:

    "Law is the conditions of natural harmony for all species/situations. ~ Mahdi Ibrahim"

    For more information:

    https://www.facebook.com/matheism/
    https://www.millahibrahim.org/
    https://matheism.blogspot.com/

    BalasPadam
  81. ZUMA POKER Merupakan Penyedia Agen Situs Game Online Yang Memberikan Berbagai Macam Permainan Seperti Poker Yang Deposit Menggunakan Pulsa Telkomsel Dan XL Yang Ada Di Indonesia.

    *User ID 7 Permainan:
    - Poker
    - Domino
    - Ceme
    - Capsa
    - Ceme Keliling
    - Super Ten
    - Omaha

    *Minimal deposit & withdraw
    - Minimal Deposit 25.000 ( Rekening)
    - Minimal Withdraw 50.000 ( Rekening)

    - Minimal Deposit 10.000 ( VIA PULSA)
    - Minimal Withdraw 50.000 ( VIA PULSA)

    *Bonus Terbesar
    - Bonus New Member 30% , minimal deposit 25.000*)
    - Bonus Deposit Harian 10%
    - Bonus Rollingan/Turn Over 0.3%
    - Bonus Referral 10%
    - Turnament Turn Over Bulanan
    (Hadiah Sepeda Motor, Handphone, Dan Chip)
    - Turnament Turn Over Harian
    (Hadiah Chip Melimpah)

    Zuma Poker :

    zumapokers .site
    zumapokers .club
    zumapokers .life
    zumapokers .info

    BalasPadam